【和訳】Rag'n'Bone Man - Human









ヨーロッパ各国でチャート1位になりUKチャートで8位になった最近話題の曲。
CCMぽい感じで Imagine Dragons が好きな人は好きそう。
Rag'n'Bone Man とはイギリス英語でくず拾いという意味があるそうです。




I'm only human, I'm only, I'm only
I'm only human, human
俺はただの人間だ


Maybe I'm foolish, maybe I'm blind
俺は馬鹿で無計画な奴かもしれない

Thinking I can see through this and see what's behind
だけど物事の本質は分かってるつもりだ

Got no way to prove it so maybe I'm lying
証明できないから俺は嘘をついているのかもな


But I'm only human after all, I'm only human after all
だけど俺は結局人間なんだ

Don't put your blame on me, don't put your blame on me
俺を責めないでくれ


Take a look in the mirror and what do you see
鏡を見てみろ 何が見える?

Do you see it clearer or are you deceived, in what you believe
お前が信じたものがより鮮明に見えるのか それとも偽物だったのか


'Cause I'm only human after all, you're only human after all
だから俺はただの人間なんだ

Don't put the blame on me
俺を責めないでくれ

Don't put your blame on me
責めないでくれ


Some people got the real problems
問題を抱えている人がいる

Some people out of luck
不幸な人もいる

Some people think I can solve them
それを打破できると思っている人もいる

Lord heavens above
天にいる主よ

I'm only human after all, I'm only human after all
俺はただの人間なんだ

Don't put the blame on me
俺を責めないでくれ

Don't put the blame on me
責めないでくれ


Don't ask my opinion, don't ask me to lie
俺の意見を聞くな 俺に嘘をつくな

Then beg for forgiveness for making you cry, making you cry
お前を泣かせるために許しを請おう


'Cause I'm only human after all, I'm only human after all
だから俺はただの人間なんだ

Don't put your blame on me, don't put the blame on me
俺を責めないでくれ


Some people got the real problems
問題を抱えている人がいる

Some people out of luck
不幸な人もいる

Some people think I can solve them
それを打破できると思っている人もいる

Lord heavens above
天にいる主よ

I'm only human after all, I'm only human after all
俺はただの人間なんだ

Don't put the blame on me
俺を責めないでくれ

Don't put the blame on me
責めないでくれ

I'm only human I make mistakes
俺はただの人間なんだ 間違いだってする

I'm only human that's all it takes
俺はただの人間なんだ それだけだ

To put the blame on me
俺が責任を負うんだ

Don't put the blame on me
俺を責めないでくれ


I'm no prophet or messiah
俺は預言者でも救世主でもない

You should go looking somewhere higher
お前はもっと高みを目指すべきだ


I'm only human after all, I'm only human after all
俺はただの人間なんだ

Don't put the blame on me, don't put the blame on me
俺を責めないでくれ

I'm only human I do what I can
俺はただ自分の出来ることをする人間だ

I'm just a man, I do what I can
俺はただの男だ 自分できることをするだけさ

Don't put the blame on me
俺に責任を被せないでくれ

Don't put your blame on me
お前の罪を被せないでくれ





no way to do : 打つ手がない
deceive : だます
beg : 請う
forgiveness : 許し
prophet : 預言者
messiah : 救世主