【和訳】Lil Dicky - Freaky Friday feat. Chris Brown










 この曲は「フォーチュン・クッキー」(原題はFreaky Friday)という母と娘の身体が入れ替わる映画が元ネタとなっています。彼らが入れ替わったのは今の自分に退屈しているからで、彼らが自分自身を愛することができたら無事に元に戻ることができます。


[Intro: Chris Brown]
Lil Dicky, ooh
リルディッキー

Mustard on the beat, ho
DJ マスタードのビートだ


[Verse 1: Chris Brown]
I woke up Chris Breezy, oh my god I'm the man (oh shit)
なんてこった 起きたらクリスブラウンの身体になってるぜ

I’m so fly and I can dance (whoa, whoa shit)
身体が軽い ダンスが踊れそうだ

There’s tattoos on my neck (oh, oh)
首にはタトゥーがある

I just FaceTimed Kanye (blip, blip)
カニエにフェイスタイムで連絡したぜ

I told him I’m his biggest fan, yeah (yeah)
彼に大ファンだって伝えた

Got all these hoes in my DM (yeah, I do)
女からDMがいっぱい来てる

Holy shit, I got a kid (oh)
なんてこった 俺には子供がいるんだ

Ohh, I can sing so well
まさか歌ってもいいのか

Wonder if I can say the n-word (wait for real?)
Nワードのある歌詞を乗せた歌を

Wait, can I really say the n-word?
待てよ 本当にNワードを言っていいのか?

What up, my nigga? (woo) What up, my nigga?
どうだい ニガー? どうなんだい ニガー?

Big ups, my nigga, we up, my nigga
さすがだ ニガー 気分がいいぜ ニガー

You pussy ass nigga, man, fuck y’all niggas
お前ら全員犯してやるぜ

'Cause I’m that nigga, nigga, nigga, nigga
なぜって俺はニガーだから

I’m that nigga
俺はニガーだから


[Chorus: Chris Brown]
I woke up in Chris Brown’s body (oh yeah)
起きたらクリスブラウンの身体になっていた

Somehow this shit turned into Freaky Friday
どうやら Freaky Friday みたいなことになっているようだ

But we got no choice but to turn this bitch sideways
だけど俺たちにはビッチと寝る以外の選択肢はないようだ

(Oh yeah, oh yeah)
オーイエー

I can’t believe that it's Freaky Friday
これが Freaky Friday だなんて信じられないぜ

Yeah, it’s Freaky Friday
これが Freaky Friday

I’m in Chris Brown's body
俺はクリスブラウンの身体になった

I drive his Ferrari and I’m light-skinned black
彼のフェラーリに乗って 浅黒い肌になっている


[Verse 2: Lil Dicky]
(Ring ring) What the fuck?
リンリン  なんだこれは?

I woke up and I'm Lil Dicky (Lil Dicky?)
起きたら リルディッキー になってたぜ

Ugh, what the fuck?
どうなってんだ?

This shit is real weak
これが現実か

How his dick staying perched up on his balls like that?
どうして彼のキンタマの上にペニスが腰かけているんだ?

Walking down the street and ain’t nobody know my name (whoa)
道を歩いても 誰も俺の名前を知っている奴はいない

Ain’t no paparazzi flashing pictures, this is great (whoa)
パパラッチだって写真をとらない 最高だな

Ain’t nobody judging 'cause I’m black or my controversial past
俺はだれも公平に接する だって俺は黒人だし 物議をかもす過去があったから
 
I’ma go and see a movie and relax (woo)
映画を見てリラックスするつもりだ

Ayy, I’m a Blood but I can finally wear blue (cool)
俺はブラッドギャングだが ついに青い服を着ることができる

Why his momma calling all the time?
なんで彼のママは連絡してこないんだ?

Leave me the fuck alone, bitch
俺を置いていったのか

Wait, if I’m in Dicky’s body, Breezy is who?
待てよ もし俺がディッキーの身体なら ブリージーはどこに?

Hope my daughter’s in school
俺の娘が学校に行っていることを祈るぜ

Fuck, if I was Chris Brown, where would I be?
もし俺がクリスブラウンだったら どこにいるんだ?

What would I do?
どうすりゃいいんだ?


[Chorus: Chris Brown]
I woke up in Chris Brown’s body (oh yeah)
起きたらクリスブラウンの身体になっていた

Somehow this shit turned into Freaky Friday
どうやら Freaky Friday みたいなことになっているようだ

But we got no choice but to turn this bitch sideways
だけど俺たちにはビッチと寝る以外の選択肢はないようだ

(Oh yeah, oh yeah)
オーイエー

I can’t believe that it's Freaky Friday
これが Freaky Friday だなんて信じられないぜ

Yeah, it’s Freaky Friday
これが Freaky Friday

I’m in Chris Brown's body
俺はクリスブラウンの身体になった

I look at my soft dick with delight, it’s my dream dick
俺は喜びながら自分のペニスを見たんだ とてもでかいぜ
 

[Verse 3: Lil Dicky & Chris Brown]
If I was Lil Dicky in my body, where would I be?
もし俺がリルディッキーの身体なら 俺はどこにいるんだ?

I’m tryna to find myself like an introspective monk
俺は内省的な修道士のごとく自分を見つめようとする

I’m balling on the court, oh my god I can dunk
バスケコートにいる  酔っているみたいだ

Snap a flick of my junk
俺の至らぬ写真が撮影されて

My dick is trending on Twitter? Fuck
俺のペニスがツイッターでトレンドになってやがる クソッ

Now I’m at the club, I talked my way into getting in
俺は今クラブにいる  知り合いの伝手で入れてもらった

I look up in the VIP, my goodness there I am
VIPルームを覗く クソ なんで俺はここにいるんだ

I signal to him to let me in but he won’t let me in
俺は彼に連絡をとろうとするけど 彼は応えてはくれない

I don’t know who that is
あれが誰なのか分からない

Wait, who the fuck he think he is?
待てよ  彼は誰だと思っているんだ?

Took a glass bottle, shatter it on the bouncer's head (woo)
ボトルを持ってきて 警備員の頭にぶつけて粉々にする
 
Walked up to that motherfucker
くそったれに向かって歩いた

Wait, think it through for a sec
待てよ 少しの間考え事をする

If you hurting me then you only hurting yourself
もしお前が俺を傷つけたら お前自身を傷つけることになる

But wait, I love myself
だけど待て 俺は自分を愛している

That was the key, now we're switching back
それがカギだったんだ 今俺たちは元に戻った


[Chorus: Chris Brown]
I woke up in Chris Brown’s body (oh yeah)
起きたらクリスブラウンの身体になっていた

Somehow this shit turned into Freaky Friday
どうやら Freaky Friday みたいなことになっているようだ

But we got no choice but to turn this bitch sideways
だけど俺たちにはビッチと寝る以外の選択肢はないようだ

(I can't believe)
信じられないぜ

I can’t believe that it’s Freaky Friday
これが Freaky Friday だなんて信じられないぜ


[Outro]
Lil Dicky: Wait, what the fuck?
リルディッキー : 待てよ なんだこれは?

Ed Sheeran: And now I'm in Ed Sheeran’s body
エドシーラン : 俺はエドシーランの身体になったみたいだ

It’s way less cool than being Chris Brown was
クリスブラウンより不細工になっているじゃないか

Lil Dicky: What the fuck again?
リルディッキー : なんだこれは?

DJ Khaled: I’m DJ Khaled
DJ Khaled : 俺はDJ Khaled

Why am I yelling?
なんで俺は叫んでいるんだ?
*DJ Khaledはプロデューサータグと言って、曲の最初に自分の名前を叫ぶ

Kendall Jenner: Huh, I'm Kendall Jenner
ケンダルジェンナー : 私はケンダルジェンナー

I got a vagina, I’m gonna explore that right now (woo, woo)
私に膣があるわ 調べてみようかしら

Holy shit, I got a vagina (uh), I'm gonna learn
どうしよう 膣がついたわ  調べないと

I’m gonna understand the inner workings of a woman
女性の身体がどうなっているか理解しよう


Breezy : クリスブラウンの愛称
no choice but to : 以外方法はない
perch : 乗せる、座る
controversial : 論争の的となる
Blood : 赤色を着用しているストリートギャング。「c」から始まる単語を「b」に置き換えたりしている。ライバルは Crips でこちらは青色を着用している。
introspective : 内省的な
monk : 修道士
shatter : 粉砕する
bouncer : 警備員
vagina : 膣