【和訳】Lil Peep – Moving On










 「Moving On」は Lil Peep の死後にリリースされた未発表作品です。存在自体は2017年に確認されており、2018年10月30日にEPがリークされたときは「Wake Me Up」という曲名だと推測されていました。






[Chorus]
I'm kissin' styrofoam
スタイロフォームに口づけをする

Who know what I be on?
俺がこんなことしているって誰が知っているんだ?

That's what I be on
パーティに参加しているんだ

She know what I be on
彼女は知っている

Who know what I be on?
俺がこんなことしているって誰が知っているんだ?

That's what I be on, baby, move along
パーティに参加している 一人で動く

I keep movin' on[×2]
進み続ける

We keep makin' up, I keep movin' on
俺たちは仲直りする 俺は進み続ける

We keep makin' up
俺たちは仲直りする

I keep movin' on
俺は進み続ける

We keep making up, I can't make it up
俺たちは仲直りする  仲直りできない

Somebody wake me up, yeah
誰かが俺を起こす


[Verse 1]
Pulled up with my whole team
仲間を引き連れていく

Mackned swervin' in a white Beam', yeah
Mackned が白いBMWの中で揺れる

GothBoiClique, tryna stay clean, yeah
GothBoiClique は汚れていない

GothBoiClique, we got big dreams
GothBoiClique 俺たちはでかい夢を持っている

And my new bitch, on a movie screen
新しい女は 銀幕に映っている

And my old bitch, she a groupie teen
古い女は ミーハーなガキだ

Yeah, I break hearts, I'm with Cold Hart
ああ 俺は傷心している Cold Hart と

I'm with Horse Head, whip it like a Nascar, yeah
Horse Head  と共に Nascar のように車に乗る

Wicca Phase Task Force, yeah (I'm kissin' styrofoam!)
WICCA PHASE のタスクフォース スタイロフォームに口づけする
(WICCA PHASE SPRINGS ETERNAL は GBCの共同設立者)
 
Baby, you get what you ask for
君は望んだものを手に入れる


[Chorus]
I'm kissin' styrofoam
スタイロフォームに口づけをする

Who know what I be on?
俺がこんなことしているって誰が知っているんだ?

That's what I be on
パーティに参加しているんだ

She know what I be on
彼女は知っている

Who know what I be on?
俺がこんなことしているって誰が知っているんだ?

That's what I be on, baby, move along
パーティに参加している 一人で動く

I keep movin' on[×2]
進み続ける

We keep makin' up, I keep movin' on
俺たちは仲直りする 俺は進み続ける

We keep makin' up
俺たちは仲直りする

I keep movin' on
俺は進み続ける

We keep making up, I can't make it up
俺たちは仲直りする  仲直りできない

Somebody wake me up, yeah
誰かが俺を起こす


[Bridge]
I'm kissin' styrofoam (Yeah, yeah)
スタイロフォームに口づけをする

Who know what I be on (What, what?)
俺がこんなことしているって誰が知っているんだ?

(I'm kissin' styrofoam)
スタイロフォームに口づけをする

Who know what we be on[×3]
俺たちがこんなことしているって誰が知っているんだ?

They be like, yeah, what do they be on? (They be on)
奴らは言う 何をしているんだ?って

In the back of the club, what do they be on? (They be on)
クラブの裏側で 何をしているんだ?

I know what I be on (What I be on)
ああ 俺は分かっている

It's that styrofoam[×4]
それはスタイロフォーム

(I'm kissin' styrofoam)
スタイロフォームに口づけをする

Yeah, pour up
ああ 注いでくれ


[Verse 2]
It's the pain pills, yah
それは痛み止め

Man, it's gettin' real, it's the pain pills[×2]
ああ 本物だ それは痛み止め

It's the pain pills (Woo), man, it's gettin' real (Uh)
それは痛み止め 本物だ

I'm kissin' styrofoam (Yeah)
スタイロフォームに口づけする

Who know what I be on? (Yeah) That's what I be on (Ah)
誰が知っているんだ? 俺はパーティに参加しているんだ

Who's shoulder you be cryin' on? (Yeah, yeah)
誰の肩で君は泣いているんだ?

Who's shoulder you be lyin' on?[×2]
誰の肩で君は眠ってるんだ?

Who's name do you be lyin' on?[×2]
君は誰と寝ているんだ?


[Outro]
Makin' up
仲直りする

I keep movin' on
俺は進み続ける