【和訳】Madeon - Heavy With Hoping











 「Heavy With Hoping」は Madeon 2ndアルバム「Good Faith」の9番目に収録されています。この曲は報われない愛を歌ったソウルフルなバラードです。


[Verse 1]
How can I explain?
どうやったら説明できるだろう?

Can you imagine it?
想像できるかな?

Trying my best
最善を尽くしている

Trying to find happiness
幸せを探している

If I belonged
僕のいるべき場所があるなら

If I had a home anywhere
僕に帰る場所があるなら

It's in your heartbeat
君の鼓動の中だ

Let me be there
そこにいさせて


[Chorus]
Heavy with hoping
希望がのしかかって重くなっている

That you know it
それは君が知っていること

That you feel the way I do
それは君が僕のやり方を感じること

Show me you're broken
傷ついている君を見せて

'Cause I'm frozen
僕は凍っているから

'Cause I'm still in love with you
僕はまだ君を愛しているから

Shut me up
黙らせてくれ

Shoot me down before I break and tell the truth
撃ち抜いてくれ 僕が傷ついて真実を話す前に

Heavy with hoping
希望がのしかかって重くなっている

Heavy with hoping you love me too
希望がのしかかって重くなっている 君も僕を愛してくれる


[Verse 2]
If I let you go
もし君を手放したら

We end in tragedy
僕たちは悲惨な最後を迎える

How would you know
どうやって知らせようか

How to get back to me?
どうすれば戻ってくるの?

If I had a clue
もし僕に仲間がいたら

If I had a chance anyhow
とにかくチャンスがあったら

This is my last one
これが最後だ

I'm nothing without you now
僕は今 君なしじゃダメなんだ


[Bridge]
Even though I broke your heart
たとえ僕が君の心を傷つけても

And you're all those miles away
君は遠く離れている

Won't you tell me you forgive me?
僕を許すと言ってくれるかな?

Won't you bring me home to stay?
僕を家に連れて行ってくれるかな?

Maybe now we could be ready
きっと今 僕たちは準備ができている

Maybe this is just a test of faith
きっとこれは信仰の試練だ
 
Save me
助けてくれ


[Chorus]
Heavy with hoping
希望がのしかかって重くなっている

That you know it
それは君が知っていること

That you feel the way I do
それは君が僕のやり方を感じること

Show me you're broken
傷ついている君を見せて

'Cause I'm frozen
僕は凍っているから

'Cause I'm still in love with you
僕はまだ君を愛しているから

Shut me up
黙らせてくれ

Shoot me down before I break and tell the truth
撃ち抜いてくれ 僕が傷ついて真実を話す前に

Heavy with hoping
希望がのしかかって重くなっている

Heavy with hoping you love me too
希望がのしかかって重くなっている 君も僕を愛してくれる