【和訳】XXTENTACION - Hope














 この曲は2018年2月14日にフロリダ州パークランドのダグラス高校で、銃乱射により命を落とした子供たちへ捧げられています。







[Intro]
Rest in peace
安らかに眠れ

To all the kids that lost their lives in the Parkland shooting,
パークランドの銃乱射で命を落とした子供たちよ

This song is dedicated to you
この曲を君に捧げる


[Chorus]
Okay, she keep cryin',
彼女は泣き続けている

She keep cryin' every single night
彼女は毎晩泣き続けている

Day and night, on my mind,
四六時中 そのことが気がかりなんだ

Please don't kill the vibe
頼むから気分を悪くさせないでくれ

All alone, swear to God,
ずっと独り 神に誓うよ

I be in my mind
心の中で

Swear I wanna die, yeah,
誓うよ 俺は死にたくない

When you cross my—
君がもし

Said I wouldn't die, yuh, no,
俺は死ぬことはないだろうって

I'm not alright, yuh
俺は大丈夫じゃない

I might start a riot,
俺は多分暴れるよ

I'm so fuckin' tired
うんざりしているんだ

So what's up? What you say?
それで調子はどうだい?  君はなんて言うんだい?

Feelin' good, I'm feelin' great
気分がいい とてもいい

Tired of the fuckin' hate,
ヘイトにはうんざりだ

Stackin' cheese all on my plate
金が俺の皿に積み上がっているよ


[Bridge]
So outside of my misery,
俺の苦悩の外側で

I think I'll find
俺は見つけたと思うんだ

A way of envisioning a better life
より良い人生を心に描く方法を

For the rest of us, the rest of us
生き残った俺たちのために

There's hope for the rest of us, the rest of us
生き残った俺たちのための希望がある


[Chorus]
Okay, she keep cryin',
彼女は泣き続けている

She keep cryin' every single night
彼女は毎晩泣き続けている

Day and night, on my mind,
四六時中 そのことが気がかりなんだ

Please don't kill the vibe
頼むから気分を悪くさせないでくれ

All alone, swear to God,
ずっと独り 神に誓うよ

I be in my mind
心の中で

Swear I wanna die, yeah,
誓うよ 俺は死にたくない

When you cross my—
君がもし

Said I wouldn't die, yuh, no,
俺は死ぬことはないだろうって

I'm not alright, yuh
俺は大丈夫じゃない

I might start a riot,
俺は多分暴れるよ

I'm so fuckin' tired
うんざりしているんだ

So what's up? What you say?
それで調子はどうだい?  君はなんて言うんだい?

Feelin' good, I'm feelin' great
気分がいい とてもいい

Tired of the fuckin' hate,
ヘイトにはうんざりだ

Stackin' cheese all on my plate
金が俺の皿に積み上がっているよ


kill the vibe : 気分を悪くする
cheese : 金
misery : 苦痛、苦悩
envision : 想像する、心に描く