【和訳】Alan Walker – Faded ft. Iselin Solheim










  Alan Walker はこの曲がヒットするまで、チャート上位にランクインしている曲のことよりも宿題のことで頭がいっぱいだったそうです。







[Verse 1: Iselin Solheim]
You were the shadow to my light
光であった私にとって あなたは影だった

Did you feel us?
ちゃんと感じていた?

Another star, you fade away
他の星が 消えて往く

Afraid our aim is out of sight
目的を見失うことを恐れているの

Wanna see us alight
私たちが輝いている姿を見てみたい


[Pre-Chorus 1: Iselin Solheim]
Where are you now?[×3]
あなたは 今 どこにいるの?

Was it all in my fantasy?
全ては私の幻想だったの?

Where are you now?
あなたは 今 どこにいるの?

Were you only imaginary?
あなたは私の想像に過ぎないの?


[Chorus: Iselin Solheim]
Where are you now?
あなたは 今 どこにいるの?

Atlantis, under the sea
アトランティスは 海の底

Under the sea
海の底

Where are you now?
あなたは 今 どこにいるの?

Another dream
もう一つの夢

The monster's running wild inside of me
怪物が私の内側で暴れまわるの

I'm faded[×2]
私は消えてしまう

So lost, I'm faded
迷子になって 消えてしまう

I'm faded
私は消えてしまう

So lost, I'm faded
迷子になって 消えてしまう


[Verse 2: Iselin Solheim]
These shallow waters never met what I needed
浅い水底には 私の必要なものはなかった

I'm letting go, a deeper dive
私は深くまで潜っていく

Eternal silence of the sea
海は永遠の静寂で満ちている

I'm breathing, alive
呼吸する 生きているんだ


[Pre-Chorus 2: Iselin Solheim]
Where are you now?[×2]
あなたは 今 どこにいるの?

Under the bright but faded lights
光の下にいるけど 光は消えていく

You set my heart on fire
あなたは私の心に火を点けた

Where are you now?[×2]
あなたは 今 どこにいるの?


[Chorus: Iselin Solheim]
Where are you now?
あなたは 今 どこにいるの?

Atlantis, under the sea
アトランティスは 海の底

Under the sea
海の底

Where are you now?
あなたは 今 どこにいるの?

Another dream
もう一つの夢

The monster's running wild inside of me
怪物が私の内側で暴れまわるの

I'm faded[×2]
私は消えてしまう

So lost, I'm faded
迷子になって 消えてしまう

I'm faded
私は消えてしまう

So lost, I'm faded
迷子になって 消えてしまう


alight : 輝く
shallow : 浅い