【和訳】Amy Diamond – Yellow Shirt











 「Yellow Shirt」はスウェーデンのシンガー Amy Diamond が2008年にリリースしました。この曲を発表した当時の彼女は16歳ととても若い年齢でしたが、実はそれ以前から彼女は芸能活動していました。


[Verse 1]
Call me closer, really closer
近くに私を呼んで

Don't be a false sign
間違ったサインはやめて

You're so gorgeous, really gorgeous
あなたは本当に素晴らしい

And I have no doubt
嘘はつかないよ

I'm wondering by now why I feel upside down
どうして私は今 混乱しているように感じるのかな


[Chorus]
The yellow shirt, it's inside us
黄色いシャツ それは私たちの中にある

It's wanting us to stay in touch
私たちは連絡をしたいの

She'll look at you as you walk past
あなたがそばを通り過ぎると 彼女はあなたに目を向ける

You're beautiful behind your mask
あなたの仮面の下は美しい


[Verse 2]
Cause I met you at the market
市場であなたと出会ったから

Taking the same book
同じ本を狙っていた

My hands touched yours on the yellow cover
黄色いカバーの上で私の手があなたの手に触れる

My heart, that day you took
私の心は あの日にあなたが奪っていった

I thought you were so cool
きっとあなたはクールだったのね


[Chorus]
The yellow shirt, it's inside us
黄色いシャツ それは私たちの中にある

It's wanting us to stay in touch
私たちは連絡をしたいの

She'll look at you as you walk past
あなたがそばを通り過ぎると 彼女はあなたに目を向ける

You're beautiful behind your mask
あなたの仮面の下は美しい


[Breakdown]
Call me closer, really closer
近くに私を呼んで

Don't be a false sign
間違ったサインはやめて

You're so gorgeous, really gorgeous
あなたは本当に素晴らしい

And I have no doubt
嘘はつかないよ


[×2]
[Chorus]
The yellow shirt, it's inside us
黄色いシャツ それは私たちの中にある

It's wanting us to stay in touch
私たちは連絡をしたいの

She'll look at you as you walk past
あなたがそばを通り過ぎると 彼女はあなたに目を向ける

You're beautiful behind your mask
あなたの仮面の下は美しい