【和訳】John Frusciante - Dissolve











 「Dissolve」は John Frusciante のEP「DC」のオープニングトラックです。彼はこの曲で過去に過ちを犯した女の子に語り掛けています。自分が抱える問題を一度にすべて解決することはできないので落ち着いてゆっくりと取り組むことが重要です。


Flat on your back
平らな背中

Your senses are lost
君の感覚が失われる

And you're what you are
君は君だ

What you are
君は

Just cuz you mean
ただ君が

What you say
そういう意味で言ったから

That's not saying
そこまでは言っていない

That you're so far in the clean
君は今のところはキレイだ

Nothings means anything
それが何か意味するかというとそうでもない


Blast of the past
過去が爆発する

Your image dissolve
君のイメージが溶けて消えていく

And your life unresolved
君の人生は未解決なまま

Unresolved
未解決なまま


We show that we fall apart
俺たちがバラバラになるのを見せてあげる

We know it to be an art
それが芸術になることは知っている

We know this is the only way things go
それが唯一の方法であることも知っている

Because all you've seen is all you know
君がみたすものはすべて 君が知っていることだから

All my children slaughter me
俺の子供たちが 俺を虐殺する

All the what is thought to be
考えられるすべて

All the snakes that are on my back
俺の背中にいる蛇

Look on back and never laugh
背中を見ても 笑うことはない


Nothing leaves your mind
君の心からいなくなることはない

Nothing mine is left behind
俺のものは何も残っていない

Nothing round your back
君の後ろには何もない

Believe me girl relax
信じてくれ 落ち着いて


I'm in the breeze believe me
風に乗って 自分を信じる

Nothing is seen really
本当に何も見えない

All is in the mind see me
俺の心に巣くうあらゆるものが 俺を見ている

I am a lie really
俺は本当に嘘だ