【和訳】iann dior – Stay For A While










 「Stay For A While」は iann dior のアルバム「Industry Plant」の最後に収録されています。彼はアルバムを通して恋人との関係がいかに自分を苦しめているか語りながらも、この曲では恋人に対し離れないでいるように懇願します。






[Verse 1]
I'm too high, I'm so high, I hear your voice is calling
俺はとてもハイ 君の呼ぶ声が聞こえる

I won't lie, I can't fly, I'm not afraid of falling
嘘はつかない 飛べない 落ちるのを恐れない

You asked for my love, I can't do it
君は俺の愛を求めたけど 俺はそれに応えられない

If my heart was enough, I would prove
もし心が満たされていたら 照明できたのに

I blow my smoke and pop my pills
俺はタバコを吸って ドラッグを飲む

But everything I've done can't numb these feels
でも俺がしたことでは その感覚を紛らわすことはできない

And I wish that all my demons go away
俺に取り憑く悪魔がいなくなってくれればいいのに

All the money for peace, I'd throw away
平穏のために 金はすべて捨てるよ


[Chorus]
'Cause lately I've been too wrong
俺は最近間違い過ぎていたから

I only seem to do wrong
俺は間違ったことばかりしていたようだ

So, baby, won't you stay for a while?
だから 少しだけ一緒にいてくれないか?

Baby, won't you stay for a while?
少しだけ一緒にいてくれないか?

I just wanna feel your touch
ただ君を感じていたいだけ

'Round me now, that's all I trust
今 俺の周りにあるもの 俺が信頼しているのはそれだけ

So, baby, won't you stay for a while?
だから 少しだけ一緒にいてくれないか?

Baby, won't you stay for a while? (Don't you run away)
少しだけ一緒にいてくれないか? 逃げないでくれ


[Verse 2]
Don't you lie to me
俺に嘘をつかないでくれ

Don't you lie
嘘をつかないでくれ

It feels so wrong, but I can't seem to let you go
とても間違っているように感じるけど 君を手放すことができない

And I've been up for four nights, I've been messy
4日も寝ずにいる とても汚いよ

Say you never love me just to test me
君は言う 試すために愛しているわけじゃないって

I hit you in the morning just so we can do this again
仲直りできるように 朝に君に連絡する
 
Again and again
何度でも


[Chorus]
'Cause lately I've been too wrong
俺は最近間違い過ぎていたから

I only seem to do wrong
俺は間違ったことばかりしていたようだ

So, baby, won't you stay for a while?
だから 少しだけ一緒にいてくれないか?

Baby, won't you stay for a while?
少しだけ一緒にいてくれないか?

I just wanna feel your touch
ただ君を感じていたいだけ

'Round me now, that's all I trust
今 俺の周りにあるもの 俺が信頼しているのはそれだけ

So, baby, won't you stay for a while?
だから 少しだけ一緒にいてくれないか?

Baby, won't you stay for a while? (Don't you run away)
少しだけ一緒にいてくれないか? 逃げないでくれ