【和訳】​nothing,nowhere. - funeral fantasy










 ここ数年、多くのミュージシャンがSoundcloudを通して音楽をアップロードしているため、ますます注目を集めました。 しかし、その名声と同じくらい速く、多くの若いミュージシャンが消えていきます。
 彼もこの曲で言っているように、ミュージシャンがSoundcloudを通じて人気になり、それによって得た影響は、通常2年以上にわたって保持されず、大多数から再び聞かれることはありません。









[Verse 1]
Not into playing games with these plain Jane's
plain Jane をつけないといけないなんて気が滅入るな

Either love me or leave me, the same thing
俺を愛しているか それとも置いていくか どちらも同じことだ

I can still feel the pain lingering from 5th grade
5年生のときから 痛みが続いている

Young misfit with the KR3W brand slim fits
KR3Wブランドの細身の服を着ていたからか 若くい時から孤独だった

Give a fuck about a Soundcloud rapper
サウンドクラウドラッパーに興味があった

Give 'em two years and the clout won't matter
2年で得た影響力なんて 無いに等しい

And I hate it so I'm lurking in the shadows
俺はそれが嫌で 影に隠れている

See you rocking Gucci but you look like an asshole
さよなら Gucci だけど君は嫌な奴にしか見えないよ


[×2]
[Hook]
So what if I died, would you even cry?
俺が死んでも 君は泣くのかな?

Would you weep, would you keep it all inside?
君は泣いてくれるのか? 覚えていてくれるのかな?

Would you reminiscence back on my life?
俺がいた生活を思い出してくれるのかな?

Would you forgive me for all of my lies?
俺がついた嘘を許してくれるのかな?


[Verse 2]
I like to fantasize my funeral while stuck inside my cubicle
俺は自分のキュービクルにいるあいだ 自分の葬儀を想像するのが好きなんだ

Think of everyone I hate and say my life was beautiful
俺は自分が嫌いな奴のことを考えて 人生は美しかったって言うよ

Think of everyone who ever let me read a eulogy
俺に称賛させた奴らのことを思っている

Try to say they sorry, now they missed the opportunity
奴らに謝らせようする 奴らは今その機会を失ったんだ

Cause I can't even act like I'm okay
だって俺は 自分が大丈夫なようにふるまうことさえできないから

Tryna get me to socialize, that's a no way
なんとか社会に適応しようとしたけど それは正しい方法じゃない

They say, the grass is greener on the other side
奴らは言うんだ  隣の芝生は青いって

I seen it with my eyes, you must be color blind
俺は自分の目でみたんだ 君は色盲に違いないね


[×4]
[Hook]
So what if I died, would you even cry?
俺が死んでも 君は泣くのかな?

Would you weep, would you keep it all inside?
君は泣いてくれるのか? 覚えていてくれるのかな?

Would you reminiscence back on my life?
俺がいた生活を思い出してくれるのかな?

Would you forgive me for all of my lies?
俺がついた嘘を許してくれるのかな?





plain Jane : ダイヤモンドがついていないロレックスの時計
lingering : 長引く
misfit : はみ出し者
KR3W : 2003年に設立されたアパレル会社
clout : 影響力
lurk : 隠れている
weep : 泣く
keep it all inside : 胸の内にしまっておく
reminiscence : 追憶
cubicle : パーティションで区切ったスペース
eulogy : 称賛
that's a no way : 正しい方法ではない