【和訳】nothing,nowhere. - ​rejecter









 この曲は nothing,nowhere. の「clarity in kerosene」と対比になっています。以前は彼は彼女と別れようとしていましたが、今は彼女といた過去を忘れられず引きずっています。










[Verse 1]
Cannot hide
隠れられない

There's no zone
隠れる場所がないんだ

Slow decline
ゆるやかな堕落

In your mind
君の考えだと

You are not mine
君は俺のものじゃない

I'm not yours
俺も君のもじゃない

Why would I try
なんで試そうとしたの

When you're not sure?
君が確信していないときに

I've been falling down, upstate
俺は失敗して 僻地に行く
 
Try to save me, it's too late
自分を癒すには 遅すぎた

Voices in my head, talking
声が頭の中で響いて 話しかけてくる

So I got the keys, I hop in
鍵は持っていたんだ  俺は車に乗り込む


[Chorus]
Like I'm just a reject
俺がただ拒絶しているように

Putting back the pieces
ピースを元に戻す

Pushing you away like
君を押しのける

I don't even need this
俺にはこれは必要ない

Laying on the freeway
高速道路に寝っ転がっている

Thinking 'bout what she said
彼女の言っていたことを考えている

Waiting for a semi truck
トラックトレーラーを待っている

I don't even give a fuck
気にもしない

I just need a reason
理由が必要なんだ

I can't find a reason
理由が見つからない

Watching all the cars go
車の往来を見ている

Passing like the seasons
季節が移り替わるように

Feeding all my demons
俺の悪魔に餌を与えている

See you when I'm sleeping
寝ているときに会おうか

I think I like her like the pain became my Jesus
俺は彼女が好きなんだと思う 痛みが俺の救世主になったみたいに


[Post-Chorus]
Every damn day when the beat goes bang, oh
毎日心臓がバクバク鳴っている

Every damn day that I feel like this, oh
毎日感じるんだ

Everyone know that I lost my way, oh
俺が迷っているってことはみんな知っている

Every damn day like it make me sick, oh
毎日 僕をうんざりさせる


[Verse 2]
There's nothing in me
僕の中には何もない

Like asphalt or concrete
アスファルトや あるいはコンクリートみたいに

Memories, fifteen
15の時の思い出

Suffocating in my sheets
シーツの上で昏睡している

I can hear the sound racing
音が聞える

Laying down now, take me
寝っ転がっている俺を 連れて行ってくれ

Something in my head, hiding
頭の中に何かある 隠れている

I see the lights, shining
光が見える 輝いている


[Chorus]
Like I'm just a reject
俺がただ拒絶しているように

Putting back the pieces
ピースを元に戻す

Pushing you away like
君を押しのける

I don't even need this
俺にはこれは必要ない

Laying on the freeway
高速道路に寝っ転がっている

Thinking 'bout what she said
彼女の言っていたことを考えている

Waiting for a semi truck
トラックトレーラーを待っている

I don't even give a fuck
気にもしない

I just need a reason
理由が必要なんだ

I can't find a reason
理由が見つからない

Watching all the cars go
車の往来を見ている

Passing like the seasons
季節が移り替わるように

Feeding all my demons
俺の悪魔に餌を与えている

See you when I'm sleeping
寝ているときに会おうか

I think I like her like the pain became my Jesus
俺は彼女が好きなんだと思う 痛みが俺の救世主になったみたいに


[×4]
[Post-Chorus]
Every damn day when the beat goes bang, oh
毎日心臓がバクバク鳴っている

Every damn day that I feel like this, oh
毎日感じるんだ

Everyone know that I lost my way, oh
俺が迷っているってことはみんな知っている

Every damn day like it make me sick, oh
毎日 僕をうんざりさせる


decline : 堕落、衰退
upstate : 僻地
freeway : 高速道路
semi truck : 牽引トラック
give a fuck : 興味がある
suffocate : 息が詰まる