【和訳】The Tide - Naked











 Naked はアダルトな意味のほかに、自分の思っていることを包み隠さずに話す、といったような比喩でも使われます。この曲では前者の意味で使われているようです。


I see you naked
裸の君を見ている

I see your face in my head
君の顔が頭の中に浮かぶ

I can't escape it
逃げられない

Wish you woke up in my bed
君が僕のベッドで目覚めてくれればいいと願っている

I see you naked in my dreams
夢の中で裸の君を見ている

And I don't wanna wake up
起きたくないなあ

I see you naked
裸の君を見ている

You know it's making me wanna fall
君に恋をしたんだ わかっているだろ


It must have been a picture that you send me last night
君が昨夜送ってきたのは写真だったに違いない

It must have when you got in my imagination racing
僕の想像力を掻き立てようとしているんだろう

Stuck in my head when I turn off the light
明かりを消しても頭から離れないんだ

It must be a sign that I really want you baby
それは僕が君を欲しいっていうサインに違いない


I don't know why
どうしてかわからない

You got me up so high
君が僕を高揚させる

All day and all night
毎日 毎晩

It's on my mind
悩んでいるんだ


I see you naked (naked)
裸の君を見ている

I see your face in my head
君の顔が頭の中に浮かぶ

I can't escape it
逃げられない

Wish you woke up in my bed
君が僕のベッドで目覚めてくれればいいと願っている

I see you naked in my dreams
夢の中で裸の君を見ている

And I don't wanna wake up
起きたくないなあ

I see you naked
裸の君を見ている

You know it's making me wanna fall
君に恋をしたんだ わかっているだろ


La la la la la falling in love
恋に落ちている

Gonna make me fall
僕を虜にさせる

La la la la la falling in love
恋に落ちている


It could be the way that you're talking to me
君が僕に話してくれるのか

Or the way you send no secret code of motives
隠すまでもない理由を教えてくれるのかな

I don't even know what the half of it mean
それが何を意味しているのか半分も分からない

I'm with it I like what I see
そんなものを持っている僕は自分の見ているものが好き


Someone help me
誰かが助けてくれる

Think I need therapy
僕には治療が必要だと思う

All day and all week
毎日 毎週

It's all I see
全部わかっている


I see you naked (naked)
裸の君を見ている

I see your face in my head
君の顔が頭の中に浮かぶ

I can't escape it
逃げられない

Wish you woke up in my bed
君が僕のベッドで目覚めてくれればいいと願っている

I see you naked in my dreams
夢の中で裸の君を見ている

And I don't wanna wake up
起きたくないなあ

I see you naked
裸の君を見ている

You know it's making me wanna fall
君に恋をしたんだ わかっているだろ


La la la la la falling in love
恋に落ちている

Gonna make me fall
僕を虜にさせる

La la la la la falling in love
恋に落ちている

I see you naked in my dreams
夢の中で裸の君を見ている

And I don't wanna wake up
起きたくないなあ

I see you naked
裸の君を見ている

You know it's making me wanna fall
君に恋をしたんだ わかっているだろ


[×2]
Oh what'd you do what'd you do if I said
もし僕が言ったら君は何をするの

Come into my bed come into my bed
僕のベッドに入ってきてよ


Show me your fantasy
君の空想を見せて

Hold on tight I'll make you scream
抱きしめて 君を叫ばせてあげる

Come on let's make it seem
さあ 見せてよ

Make this dream reality
この夢を本物にしよう


La la la la la falling in love
恋に落ちている

Gonna make me fall
僕を虜にさせる

La la la la la falling in love
恋に落ちている

I see you naked in my dreams
夢の中で裸の君を見ている

And I don't wanna wake up
起きたくないなあ

I see you naked
裸の君を見ている

You know it's making me wanna fall
君に恋をしたんだ わかっているだろ


motive : 動機
therapy : 治療