【和訳】Lauv - Paranoid












 Lauv はこの曲の中で関係性の不安を語っています。他人とのつながりに不安感を覚え、絶え間のない恐怖を感じる生活を送り続けると、パラノイアになってしまいます。


[Verse 1]
Smile when you're sleeping
君が寝ているときは笑顔になるんだ

Wonder who you're dreaming of
誰のことを夢見ているのか気になるよ

Oh, cause I could just see you with wine on your t-shirt
だって僕は君のシャツを着たまま 君とワインを飲んだから

And somebody else on your arm
誰かが君に抱きしめられている

Can't control this feeling
この気持ちに歯止めが利かない

Wonder who you're dreaming of
誰のことを夢見ているのか気になるよ

After all of these nights laying right by your side
そんな夜を過ごしても結局君のそばで横たわっているんだ

How could my brain make me feel so far?
どうすれば僕の脳は 今までのように感じられるの?


[Chorus]
Maybe it's a case of paranoia
きっとそれはパラノイアなんだ

Nervous that I'll never really know ya
知りえないことに対してナーバスになっているんだ

What do I feel? Who do I trust?
何を感じているの? 誰を信じるの?

Maybe its real, or maybe I'm just...
きっとそれは現実 もしくは


[×2]
[Breakdown]
Paranoid[×2]
パラノイド

Maybe I'm just
きっと僕は


[Verse 2]
Never felt so naked
裸には思えない

Lookin' at you naked
裸の君を見ている

Got your hands down the back of my soul
君の手をとって 僕の隠している感情をさらけ出す

And the more that I show you, the more I'm afraid
君に見せれば見せるほど 恐ろしくなってくるよ

That you're going to wake up
君が目覚めると

And realize that I'm not the one that you thought I was
君が僕のことを特別じゃないと思っていると理解してしまう

That I thought I was
僕は思ってしまう

Am I who I am who am I?
僕は一体誰なんだ?


[Chorus]
Maybe it's a case of paranoia
きっとそれはパラノイアなんだ

Nervous that I'll never really know ya
知りえないことに対してナーバスになっているんだ

What do I feel? Who do I trust?
何を感じているの? 誰を信じるの?

Maybe its real, or maybe I'm just...
きっとそれは現実 もしくは


[×2]
[Breakdown]
Paranoid[×2]
パラノイド

Maybe I'm just
きっと僕は


[Outro]
Crazy
狂っている

But baby, I love you
だけど 君を愛している

And baby I'd love to not be...
なりたくないよ

Paranoid[×2]
パラノイドには

I wish I wasn't
なりたくないよ

Paranoid
パラノイドには

Maybe I'm just...
きっと僕は