【和訳】Post Malone – Paranoid















 Post Malone はミリタリーマニアのようで、この曲でも武器を収集していることを示すバースがあります。 そういえば Psycho のMVでも戦車に乗っていましたね。


[Verse 1]
Never know when someone comes and tries to take my life
誰かが俺の人生を奪おうとするなんて知らなかった

I've been sleepin' with the .45 like every night
俺は毎晩45分眠っている

In the whip I pray to God I don't see flashin' lights
車の中で俺は神に祈っている フラッシュライトは見ていない

God damn, they right behind me
なんてこった 奴らは俺の後ろにいる

And I wake up everyday
毎日目覚める

I wake up every day
毎日目覚める

With this anxiety
不安を抱えて

And they know where I stay
俺がどこにいるか 奴らは知っている

Got "Malone" on my plates
俺は「マローン」っていうプレートを首から下げている

And they followin' me
奴らは俺を追いかけている

Two hundred bands under the floor of the kitchen
200000ドルをキッチンの床下に隠している

A little more up in the walls and the ceilin'
壁や天井にも隠す

Even family and friends started switchin'
家族や友人も変わってしまった

Ever since I got that check, seen 'em itchin'
チェックして以来 俺は望むようになったんだ


[Pre-Chorus]
Eyes open, I see you, I'm watchin' you, yeah
目を開けて お前に会う お前を見ている

More people wanna be, you don't trust no one
更に多くの人々は望む お前は信用できないよ


[Chorus]
Tell me why I can get no relief (I can't get no sleep)
どうして俺は救われないのか教えてくれ 眠れないんだ

Wonderin' when they'll come for me
奴らがいつやって来るか知りたいんだ

A paranoid man makes paranoid plans
妄想症の男は 馬鹿げた計画を立てる

I'll do what I can, but it's out of my hands
できることはやるさ だけどどうしようもない

Strugglin' just to find my peace
平穏を手に入れるためにもがいているんだ


[Verse 2]
Sometimes feel like I got no friends
時々友人がいないように感じる

Can't trust a soul, like I'm Snowden
魂を信用できないんだ まるでスノーデンの気分さ

Right by the bed, keep it loaded
ベッドのすぐそばで 弾が装填された銃を抱えている

Lord have mercy if they broke in
もし奴らが入ってきたらどうか慈悲を

I don't ever sleep, yeah, I'm wide awake
寝ていない 起きている
 
If you try to pull up to my place
もしお前が俺を引っ張り出そうとするなら

Beam is gonna hit you a mile away
遠くからビームが放たれてお前を撃ち抜くだろう

I promise, one of us gonna die today
約束する 今日俺たちのうちの一人が死ぬだろう

Helicopters in the sky
ヘリコプターが空に飛んでいる

No, he can't escape the eyes
だめだ  奴らは逃れられない

Politicians and the lies
政治家と嘘

Tell me, what's the point in pickin' sides?
教えてくれ どちらか一方につく理由はなんだ?


[Chorus]
Tell me why I can get no relief (I can't get no sleep)
どうして俺は救われないのか教えてくれ 眠れないんだ

Wonderin' when they'll come for me
奴らがいつやって来るか知りたいんだ

A paranoid man makes paranoid plans
妄想症の男は 馬鹿げた計画を立てる

I'll do what I can, but it's out of my hands
できることはやるさ だけどどうしようもない

Strugglin' just to find my peace
平穏を手に入れるためにもがいているんだ


[Verse 3]
Ayy, mind is runnin' all day
気持ちはいつも動いている

Cost me more than money and I'm payin' the price, yeah
俺は自分の払っている金よりもコストがかかるんだ

I ain't goin' nowhere
俺はどこにも行けない

Killin' myself so I can make me a life, yeah
恥ずかしい事もやってきた だから今の俺がいるんだ

Minute after minute, never had a limit
数分経った 限界はない

Woke up every mornin', knew that I just had to get it
毎朝起きて  何をすべきか知っていた

Windows always tinted, you ain't lookin' in it
窓は濃淡がかかっている お前は見えない

Either way, I know they'll come for me again
どちらにしても奴らはやってくるだろう


[Chorus]
Tell me why I can get no relief (I can't get no sleep)
どうして俺は救われないのか教えてくれ 眠れないんだ

Wonderin' when they'll come for me
奴らがいつやって来るか知りたいんだ

A paranoid man makes paranoid plans
妄想症の男は 馬鹿げた計画を立てる

I'll do what I can, but it's out of my hands
できることはやるさ だけどどうしようもない

Strugglin' just to find my peace
平穏を手に入れるためにもがいているんだ


anxiety : 不安
bands : 1000$
itch : 望む
relief : 救済
paranoid : 病的なまでに疑り深い
out of one''s hands : 管轄外
Lord have mercy : どうか慈悲を
break in : 力ずくで入り込む
tint : 濃淡
either way : どちらにしても