【和訳】American Authors – Oh, What A Life











 この曲のタイトルである「Oh, What A Life」は収録されているアルバムのタイトルでもあります。アルバムの最後に収録されていることから強いメッセージ性のようなものを感じます。


There was snow, There was snow
雪が積もっていた

Stretched for miles and more
遠くまでそんな道が続いていた

Where we buried, where we buried
俺たちはそこに埋もれていた

Our souls
俺たちの魂


Oh I long, Oh I long
俺は恋しいよ

For them days left and gone
過ぎ去ってしまった日々が

Where we sang and where we danced to a brighter song
俺たちが歌を歌った場所や 明るい曲に乗って踊った場所 

But now I look upon a field with bodies stretched out and I feel nothing
だけど今身体を伸ばしてそこをみているけど 何も感じない

But something's burning in my soul
俺の魂の中で何かが燃えたんだろうな

I let it lose control and I'm in, Oh God I've sinned
気が狂って 罪を犯してしまったよ


But I tried so hard, and we tried so hard
だけど俺は 俺たちはとても頑張っていたんだ

And it's a long long road, that you told me so
それは長い長い道のり 君が俺に話してくれた

Yeah I tried so hard, to forget where we are
俺はとても頑張っていたんだ 俺たちの場所を忘れようと

And all we do is laugh and we sing
俺たちがしたことと言えば 笑って歌うことくらいだ


[Chorus]
And we laughed oh, and we cried and thought oh, what a life[x3]
俺たちは笑って泣いて考えたんだ それが人生だって


But I tried so hard, but we killed our hearts
俺はがんばっていたけど 俺たちは心を壊してしまった

In valleys low, I hear the trumpets blow
谷底で トランペットが聞える

Yeah, I tried so hard, yet I'm lost and scarred
俺はとてもがんばっていたけど  迷って傷ついてしまった

And I'm filled with regret yet I sing
後悔でいっぱいだけど歌うよ


[Chorus x3]
And we laughed oh, and we cried and thought oh, what a life[x3]
俺たちは笑って泣いて考えたんだ それが人生だって