【和訳】Twenty One Pilots – Jumpsuit





















 「Jumpsuit」は Twenty One Pilots の5thアルバム「Trench」の先行シングルの一つです。この歌詞では架空の城壁都市 Dema から逃げるために Jumpsuit が使用されます。


[Intro]
Cover me
俺を守ってくれ


[Chorus]
I can't believe how much I hate
俺がこんなにも嫌っているなんて信じられないよ

Pressures of a new place roll my way
新しい場所のプレッシャーが押し寄せて来る

Jumpsuit, jumpsuit, cover me[×2]
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ

I crumble underneath the weight
重りにつぶされて粉々になってしまう

Pressures of a new place roll my way
新しい場所のプレッシャーが押し寄せて来る

Jumpsuit, jumpsuit, cover me[×2]
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ


[Verse]
Spirits in my room, friend or foe?
俺の部屋の中にいる魂は 友人かそれとも敵か?

Felt it in my youth, feel it when I'm old
若いときの感じたものは 歳をとっても感じるよ

Jumpsuit, jumpsuit (cover me)
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ

Dusting off my jumpsuit, cover me
ジャンプスーツの埃を払う 俺を守ってくれ


[Chorus]
I can't believe how much I hate
俺がこんなにも嫌っているなんて信じられないよ

Pressures of a new place roll my way
新しい場所のプレッシャーが押し寄せて来る

Jumpsuit, jumpsuit, cover me[×2]
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ


[Bridge]
I'll be right there
俺はそこにいる

But you'll have to grab my throat and lift me in the air
だけどお前は俺の喉をつかんで 持ち上げないといけなくなるだろうね

If you need anyone, I'll stop my plans
もし誰かを必要とするなら 俺は計画を止めるつもりはない

But you'll have to tie me down and then break both my hands
だけどお前は俺を縛り上げて 両手を使えなくさせないといけなくなるだろうね

If you need anyone, I'll be right there
もし誰かを必要とするなら 俺はそこにいるだろう

But you'll have to grab my throat and lift me in the air
だけどお前は俺の喉をつかんで 持ち上げないといけなくなるだろうね

(if you need anyone)[×7]
もし誰かを必要とするなら


[Chorus]
I can't believe how much I hate
俺がこんなにも嫌っているなんて信じられないよ

Pressures of a new place roll my way
新しい場所のプレッシャーが押し寄せて来る

Jumpsuit, jumpsuit, cover me
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ

Oh, jumpsuit, jumpsuit, cover me, ohh!
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ


[Outro]
Jumpsuit, jumpsuit, cover me![×2]
ジャンプスーツ ジャンプスーツ 俺を守ってくれ

jumpsuit : つなぎ
crumble : 砕ける
foe : 敵