【和訳】XXXTENTACION - The Explanation











 X はこの曲が収録されているデビューアルバム「17」は他のどのプロジェクトよりも困難になることを理解しています。彼はアルバム「17」を落ち込んだ人、何かを失ってしまった人のために捧げました。







[Verse]
17
17

My collection of nightmares, thoughts, and real life situations I've lived
それは 悪夢 思考 そして俺の生活のコレクションだ

17 is the number tattooed on the right side of my head
17 は俺が頭の右側に入れた数字のタトゥーだ

My own personal number
俺の個人的な数字

Soon to be explained in future interviews or instances
後でインタビューで説明するよ

By listening to this album,
このアルバムを聴いて

You are literally, and I cannot stress this enough, literally entering my mind
君は本当に ストレス感じていなかった俺に 俺の心に入って来る

And if you are not willing to accept my emotion and hear my words fully,
もし君が俺の感情や言葉をすべて受け入れようとしないなら

Do not listen
聴かないでくれ

I do not value your money
君の金には価値を感じていないよ

I value your acceptance and loyalty
君の受け入れる気持ちと忠義は評価しているよ

Here is my pain and thoughts put into words
ここでは俺の痛みと思考を言葉に込めたんだ

I put my all into this,
全てを込めたんだ

In the hopes that it will help cure or at least numb your depression
君の沈んた気持ちを治すか あるいは和らげるのに役立つことを期待しているよ

I love you
愛しているよ

Thank you for listening
聞いてくれてありがとう

Enjoy
楽しんでくれ