【和訳】Sia - House On Fire









 「House On Fire」では Sia とパートナーの歪な関係について描かれています。Sia はパートナーに虐待されているわけですが、その関係を燃える家に喩え、むしろ彼女はそれを望んでいます。


[Verse 1]
I don't like to wait too long, to wait too long, wait too long
長く待たされるのは好きじゃない

Bring it on and bring it strong, bring it baby
かかってきなさい 思いっきり

I feel the pain and it feels good, I knew it would
痛みを感じると 気分がいい  そうなるって分かっていた

Your heart burns through, I feel the pain and I cry out
あなたの心が燃え尽きる 私は痛みを感じて泣き叫ぶ

I need you, I need you
あなたが必要なの


[Chorus]
Babe, I want to drink you in
あなたを飲み干したい

Like oxygen, like oxygen
酸素のように

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

And I want to keep burning
燃え続けたいの

Boy I'm going up in flames
燃え上がっていく

And you're to blame
あなたのせいよ

Yeah, you're to blame
ええ あなたのせいよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

And I want to keep burning
燃え続けたいの

I want to keep burning[×3]
燃え続けたいのよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

I want to keep burning[×3]
燃え続けたいのよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家


[Verse 2]
So take me to the heavens now
だから私を天国に連れていって

As we burn down, as we are found
私たちが燃え尽きて 見つかった時は

Take me to the heavens now
私を天国に連れていって

My heart screams out
心が叫んだ

I need you, I need you
あなたが必要なの


[Chorus]
Babe, I want to drink you in
あなたを飲み干したい

Like oxygen, like oxygen
酸素のように

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

And I want to keep burning
燃え続けたいの

Boy I'm going up in flames
燃え上がっていく

And you're to blame
あなたのせいよ

Yeah, you're to blame
ええ あなたのせいよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

And I want to keep burning
燃え続けたいの

I want to keep burning[×3]
燃え続けたいのよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

I want to keep burning[×3]
燃え続けたいのよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家


[Verse 3]
Love me to the beat of a drum
ドラムのビートに合わせて 私を愛して

To the beat of a drum, yeah
ドラムのビートに合わせて

Love me, till the walls cave in, yeah
私を愛して 壁が崩れるまで

Love me, to the beat of a drum
ドラムのビートに合わせて 私を愛して

To the beat of a drum, yeah
ドラムのビートに合わせて

Love me, I don't wanna save it
私を愛して 助けなくていい


[Chorus]
Babe, I want to drink you in
あなたを飲み干したい

Like oxygen, like oxygen
酸素のように

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

And I want to keep burning
燃え続けたいの

Boy I'm going up in flames
燃え上がっていく

And you're to blame
あなたのせいよ

Yeah, you're to blame
ええ あなたのせいよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

And I want to keep burning
燃え続けたいの

I want to keep burning[×3]
燃え続けたいのよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家

I want to keep burning[×3]
燃え続けたいのよ

Baby I'm a house on fire
私は火事になった家