【和訳】Lukas Graham - Love Someone










 「Love Someone」は Lukas Graham の「3 (The Purple Album)」のリードシングルとしてリリースされました。この曲はリードシンガーである Lukas のガールフレンド Rillo に向けて書かれました。


[Verse 1]
There are days
最近は

I wake up and I pinch myself
起きた時に 自分の頬をつねるんだ

You're with me, not someone else
君は僕といる 他の誰かじゃない

And I'm scared, yeah, I'm still scared
怖いんだ まだ恐れている

That it's all a dream
これは全部夢なんじゃないかって


[Pre-Chorus]
'Cause you still look perfect as days go by
だってどれだけ経っても君は完璧だから

Even the worst ones, you make me smile
たとえ最悪な日でも 君は僕を笑顔にしてくれる

I'd stop the world if it gave us time
もし時間をくれるなら 世界を止めてみせるよ


[Chorus]
'Cause when you love someone
だって君が誰かを愛するとき

You open up your heart
君は心を開くから

When you love someone
君が誰かを愛するとき

You make room
君は心を開く

If you love someone
もし君が誰かを愛して

And you're not afraid to lose 'em
その人を失うのは怖くないなら

You probably never loved someone like I do[×2]
きっと君は 僕みたいに誰かを愛することはないよ


[Verse 2]
When you say
君が

You love the way I make you feel
僕といる時の気分が大好きだって言う時

Everything becomes so real
すべてが現実になる

Don't be scared, no, don't be scared
恐れないで そう 恐れないで

'Cause you're all I need
僕が求めているのは君だけだから


[Pre-Chorus]
'Cause you still look perfect as days go by
だってどれだけ経っても君は完璧だから

Even the worst ones, you make me smile
たとえ最悪な日でも 君は僕を笑顔にしてくれる

I'd stop the world if it gave us time
もし時間をくれるなら 世界を止めてみせるよ


[Chorus]
'Cause when you love someone
だって君が誰かを愛するとき

You open up your heart
君は心を開くから

When you love someone
君が誰かを愛するとき

You make room
君は心を開く

If you love someone
もし君が誰かを愛して

And you're not afraid to lose 'em
その人を失うのは怖くないなら

You probably never loved someone like I do[×2]
きっと君は 僕みたいに誰かを愛することはないよ


[Bridge]
All my life
生まれてからずっと

I thought it'd be hard to find
見つけるのは難しいと思っていた

The one, 'til I found you
特別な人 君に出会うまでは

And I find it bittersweet
そして理解したよ 辛いことも

'Cause you gave me something to lose
君は僕に失うものを与えたから


[Chorus]
But when you love someone
でも君が誰かを愛するとき

You open up your heart
君は心を開く

When you love someone
君が誰かを愛するとき

You make room
君は心を開く

If you love someone
もし君が誰かを愛して

And you're not afraid to lose 'em
その人を失うのは怖くないなら

You probably never loved someone like I do[×3]
きっと君は 僕みたいに誰かを愛することはないよ


pinch myself : 自分の身体をつねる
make room : 場所を開ける