【和訳】​nothing,nowhere. – ​dread

















 nothing,nowhere. は2018年7月末にツアーをキャンセルすることを決定しました。彼の抱えている重度のうつ病と不安を管理することの困難さ、そして彼が長年にわたって取り組んできた精神的な問題の両方が原因です。


[Verse 1]
I look into the mirror,
鏡を覗いたら

All I'm seeing is a skeleton
骸骨しか見えなかった

I keep losing weight,
俺は日に日にやせ衰えていく

So they got me taking medicine
だから奴らは俺に薬を投与する

I can't go a day without relying on these sedatives
鎮静剤に頼らずに 一日を過ごすことができない

Therapy and doctors,
セラピーと医師

I feel like a specimen
まるで検体ようだ

Every fucking night that I've been laying in my bed
ベッドで横になりながら 毎晩クソみたいな夜を過ごす

Doing all I can to fight the certain sense of dread
やれることは全部やっている 恐怖感とも戦っている

Feeling like this panic that I have will never end
終わることのないパニックに陥っている

And so I fantasize about that gun up to my head
だから俺は 自分の頭に銃を突きつけるなんて妄想をしてしまう

And now these pills got me feeling asleep
今俺は 幾らかの薬で眠りに落ちる

When I'm awake, can't get away
俺が起きると 逃げられない

Even when I sleep I feel pain
たとえ寝ていても 痛みは感じる

Vivid visions in the past creeping into my brain
過去の鮮明な幻影が 俺の頭の中を這いまわる

About to break, I just want to feel like I'm sane
壊れていく 俺はただ正気でいたいだけなのに

And I just want to know what I did
自分が何をしていたか知りたいだけなのに

Do I deserve this, like why I gotta deal with this shit, man
俺にはそんな価値があるのか どうして俺がやらないといけないんだ

And I just wanna know when it happened
いつ起こったか知りたいだけなのに

When I lost my mind and will I ever truly feel happy, motherfucker
気が狂えば 本当に幸せになれるかもな

 
[×2]
[Chorus]
I wanna know when the pain stops
この痛みがいつ終わるか知りたいよ

Walking around with the same thoughts
同じことを考えながら歩き回る

I wanna know when the pain stops
この痛みがいつ終わるか知りたいよ

Face down, fucked up with the door locked
顔を下げて ドアを閉める もう滅茶苦茶だ


[Verse 2]
I've been fighting this with everything that I have
全身全霊をささげて戦ってきた

And I've been trying to separate the good from the bad
良いことと悪いことを区別しようとしていた

Well, I can't see an end to all the pain that I face
ああ 俺が直面している痛みには 終わりが見えない

I had to cancel the tour, I couldn't take any more
ツアーをキャンセルせざるを得なかった 耐えられなかったんだよ


I feel the weight of expectation pressing down on my chest
期待が胸に押しかかるのを感じるよ

I feel like everybody has their own belief of what's best
誰もが 自分自身は最高だという信念を持っているように思える

Meditation, medication, should I pray to a god
薬を 薬を 俺は神に祈るべきなのか

I refuse to let this win and be consumed by my thoughts
勝たせないよ 俺は自分の思考に食いつくされていく


[Bridge]
I wanna know when the pain stops[×8]
この痛みがいつ終わるか知りたいよ


[×2]
[Chorus]
I wanna know when the pain stops
この痛みがいつ終わるか知りたいよ

Walking around with the same thoughts
同じことを考えながら歩き回る

I wanna know when the pain stops
この痛みがいつ終わるか知りたいよ

Face down, fucked up with the door locked
顔を下げて ドアを閉める もう滅茶苦茶だ

sedative : 鎮静剤
specimen : 検体、標本