【和訳】Thom Yorke - Has Ended












 「Has Ended」は Matt Everitt とのインタビューをしながら BBC Radio 6 で初披露されました。ドラムは Thom Yorke の17歳の息子、Noah によって演奏されています。


I woke up in a city
街の中で目覚めた

The soldiers had come home
兵士が家にやってくる

The ego it had ended
自尊心はとっくになくなっている

His loud mouth was gone
デカい口も叩けない

The witches all were singing
魔女はみんな歌っている

And the water turned grey
水は灰色に濁る

And the mirrors and the phones
鏡と電話

Caught flame, caught flame
熱情を捕まえた


Saying we won’t make this mistake again
もう僕たちは間違いを起こさないよ


Then the idiot was alone
その後 間抜けは独りだった

Was alone
独りだった

And the water, it forgave us
水は 僕たちを赦してくれる

And the fascists felt ashamed
ファシストどもは恥辱を覚えた

At their dancing puppet king
踊らされている傀儡王に対して


Saying we won’t make this mistake again
もう僕たちは間違いを起こさないよ