【和訳】Carly Rae Jepsen – Party for One










 「Party for One」で Carly Rae Jepsen はパートナーに裏切られたことをきっかけに他人に依存しない自立した幸福を見つけようとしている女の子の心情を歌っています。しかし彼女はまだそれを見つけるに至っていません。


[Verse 1]
If you didn't know that you were right for me
あなたが私たちの相性の良さを知らなかったのなら

Then there's nothing I can say
私から言えることは何もないわ

Tried to call you out to spend some time to see
あなたに電話をして 一緒に過ごせるか聞こうとした

But somebody's in your way
でもあなたは誰かと一緒にいる

Tried to let it go and say I'm over you
あなたのことを忘れて吹っ切れたって言ったけど

I'm not over you
まだ忘れられないの

But I'm trying
でもあがいている


[Pre-Chorus]
Party for one
一人だけのパーティー

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

I'll just dance for myself
自分のために踊るわ

Back on my beat
自分の曲に乗って

I'll be the one
私は一人になるの

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

Making love to myself
自分で愛を育むわ

Back on my beat
自分の曲に乗って


[Chorus]
You don't want my love
あなたは私の愛はいらないのね

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

I'll just dance for myself
自分のために踊るわ

Back on my beat
自分の曲に乗って

Party for one
一人だけのパーティー

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

Making love to myself
自分で愛を育むわ

Back on my beat
自分の曲に乗って


[Verse 2]
Once upon a time,
昔はね

I thought you wanted me
あなたが私を望んでいると思ってた

Was there no one else to kiss?
他にキスする人はいなかったの?

(No one else to kiss)
他にキスする人は

Was it all a dream I let myself believe?
私が信じようとしていたのは全部夢だったの?

I'm not over this[×2]
まだ忘れられないの

But I'm trying
でもあがいている


[Pre-Chorus]
Party for one
一人だけのパーティー

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

I'll just dance for myself
自分のために踊るわ

Back on my beat
自分の曲に乗って

I'll be the one
私は一人になるの

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

(You don't care that I'm)
私のことを気にかけないのなら

Making love to myself
自分で愛を育むわ

Back on my beat
自分の曲に乗って
 

[Chorus]
You don't want my love
あなたは私の愛はいらないのね

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

I'll just dance for myself
自分のために踊るわ

Back on my beat[×2]
自分の曲に乗って

Party for one
一人だけのパーティー

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

(You don't care about me)
私のことを気にかけないのなら

Making love to myself (Hey)
自分で愛を育むわ

Back on my beat[×2]
自分の曲に乗って


[Bridge]
Back on my beat[×2]
自分の曲に乗って

Party for one
一人だけのパーティー

'Cause you don't care about me
だってあなたは私のことを気に掛けていないから

Back on my beat[×2]
自分の曲に乗って

Party for one
一人だけのパーティー

Back on my beat
自分の曲に乗って


[Chorus]
You don't want my love
あなたは私の愛はいらないのね

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

(You don't care about me)
私のことを気にかけないのなら

I'll just dance for myself
自分のために踊るわ

Back on my beat[×2]
自分の曲に乗って

Party for one
一人だけのパーティー

If you don't care about me
あなたが私のことを気にかけないのなら

(You don't care that I'm)
私のことを気にかけないのなら

Making love to myself
自分で愛を育むわ

Back on my beat
自分の曲に乗って


[Outro]
Back on my beat[×2]
自分の曲に乗って

Party for one (Ahh)
一人だけのパーティー

Back on my beat[×3]
自分の曲に乗って

Party for one
一人だけのパーティー