【和訳】Imagine Dragons - Bad Liar












 「Bad Liar」は、アルバム「Origins」に収録されている4枚目のシングルです。この曲にはボーカルの Dan Reynolds の元妻の Aja Volkman が参加しています。


Oh hush my dear, it’s been a difficult year
静かに 愛しい人よ 大変な一年だったよ

And terrors don’t prey on innocent victims
恐怖は罪のない犠牲者を食い物にしない

Trust me darlin’, trust me darlin’
信じてくれ 愛しい人よ

It’s been a loveless year
愛のない一年だった

I’m a man of three fears
俺は3つの恐れを持つ男

Integrity, faith and crocodile tears
誠実さと信仰 そしてウソ泣き

Trust me darlin’, trust me darlin’
信じてくれ 愛しい人よ


So look me in the eyes
だから俺を見て

Tell me what you see
君の見ているものを教えて

Perfect paradise
完璧な楽園

Tearing at the seams
縫い目を裂く

I wish I could escape it
逃げられたらよかったのに

I don’t want to fake it
偽りたくないんだ

I wish I could erase it
消せたらよかったのに

Make your heart believe
君に信じてもらうよ


But I’m a bad liar
でも俺はひどい嘘つきだ

Bad liar
ひどい嘘つきなんだ

Now you know[×2]
君も知っているだろ

I’m a bad liar
でも俺はひどい嘘つきだ

Bad liar
ひどい嘘つきなんだ

Now you know
君も知っているだろ

You’re free to go
君は自由に行ける


Did all my dreams never mean one thing?
俺の夢を一つだけ

Does happiness lie in a diamond ring?
ダイヤモンドの指輪に幸せな嘘があるのか?

Oh I’ve been asking, for
俺は尋ねた

Oh I’ve been asking, for problems, problems, problems
問題を尋ねた


I wage my war, on the world inside
世界の内側で戦争をするんだ

I take my gun to the enemy's side
銃を持って敵陣に攻め込む

Oh I’ve been asking for (trust me darlin’)
俺は尋ねていた 信じてよ

Oh I’ve been asking (trust me darlin’),
俺は尋ねていた 信じてよ

For problems, problems, problems
問題について


So look me in the eyes
だから俺を見て

Tell me what you see
君の見ているものを教えて

Perfect paradise
完璧な楽園

Tearing at the seams
縫い目を裂く

I wish I could escape it
逃げられたらよかったのに

I don’t want to fake it
偽りたくないんだ

I wish I could erase it
消せたらよかったのに

Make your heart believe
君に信じてもらうよ


But I’m a bad liar
でも俺はひどい嘘つきだ

Bad liar
ひどい嘘つきなんだ

Now you know[×2]
君も知っているだろ

I’m a bad liar
でも俺はひどい嘘つきだ

Bad liar
ひどい嘘つきなんだ

Now you know
君も知っているだろ

You’re free to go
君は自由に行ける


I can’t breathe
呼吸ができない

I can’t be
無理だよ

I can’t be what you want me to be
君の望みには応えられない

Believe me this one time, believe me
もう一度俺を信じて


I’m a bad liar
俺はひどい嘘つきだ

Bad liar
ひどい嘘つきなんだ

Now you know[×2]
君も知っているだろ

I’m a bad liar
でも俺はひどい嘘つきだ

Bad liar
ひどい嘘つきなんだ

Now you know
君も知っているだろ

You’re free to go
君は自由に行ける


Please believe me[×2]
俺を信じてくれ


crocodile tears : ウソ泣き