【和訳】Muse – Propaganda










「Propaganda」は、政府、宗教団体、活動家グループが提示した思想を大衆に受け入れさせる目的で使用されます。 宣伝は、マスコミの使用によって広がり、偏見と誤ったニュースで人々を洗脳します。


[Intro]
Propaganda
プロパガンダ


[Verse 1]
Floozy
売春婦が
(ここではマスメディアについて言及している
マスメディアは魅力的な情報を提供する一方で
偏った信念を発信している)

You got me trapped in your dark fantasy world
お前は俺を暗く幻想的な世界に閉じ込めた

Don't you know you make me woozy?
お前が俺を酔わせているのを知らないのか?

You have me wrapped around your little finger
お前は俺を小さな指で包み込む


[Chorus]
Baby, don't you know you can't lose
お前は失うことがないのを知らないのか

You make me offers that I can't refuse
俺が拒否できないものを提供する

You keep telling pretty lies
キレイな嘘を言い続ける

You toy with the truth
真実をいじくりまわす

Oh you're killing me with your
耐えられないよ お前の


[Refrain]
Propaganda
プロパガンダには


[Verse 2]
Cold chick
冷たい女

You ate my soul just like a Death Eater
お前はデスイーターのように俺の魂を食べる

I'm the ocean, you're an oil slick
俺は大海  お前はオイルショック

Now I am choking on your thought pollution
俺は今 お前の考えに汚染して息が苦しいよ


[Chorus]
Baby, don't you know you can't lose
お前は失うことがないのを知らないのか

You make me offers that I can't refuse
俺が拒否できないものを提供する

You keep telling pretty lies
キレイな嘘を言い続ける

You toy with the truth
真実をいじくりまわす

Oh you're killing me with your
耐えられないよ お前の


[Refrain]
Propaganda
プロパガンダには


[Solo]
Propaganda
プロパガンダ


[Chorus]
Can't lose
失わない

You make me offers that I can't refuse
俺が拒否できないものを提供する

You keep telling pretty lies, babe
Baby, don't you know you can't lose?
お前は失うことがないのを知らないのか

You make me offers that I can't refuse, yeah
俺が拒否できないものを提供する

You contort me with your lies, babe
キレイな嘘を言い続ける

Don't you know that you just can't lose?
お前は失うことがないのを知らないのか

You make me offers that I can't refuse, yeah
俺が拒否できないものを提供する

You keep telling pretty lies
キレイな嘘を言い続ける

You play with truth
真実で遊ぶ

Oh you're killing me with your
耐えられないよ お前の

Propaganda
プロパガンダには


floozy : 売春婦
woozy : 酔っぱらう、頭がふらふらする
Death Eater : ハリーポッターに出てくるヴォルデモートの支持者、