【和訳】Gareth Emery feat. Janet Devlin - Lost











 「Lost」は Gareth Emery のアルバム「100 Reasons to Live」の9番目に収録されています。ボーカルを担当している Janet Devlin 北アイルランド出身の女性シンガーです。


And there's no smoke without reason
理由もなく煙があがることはない

It's a sign there's something wrong
それは何か間違っているサインなのよ

In my lungs there's a poison
私の肺には毒がある

I've been breathing in too long
私は長い間呼吸をしてきた

'Cause there's no I
だってそこに私はいないから

No I in We
私たちの中に私はいない

And there's no You,
そこにあなたはいない

No You in Me
私の中にあなたはいない

Cause I've been burned
だって私は燃え尽きたから

Way beyond the third degree
とても重症なの


Cause your words are like gasoline
だってあなたの言葉はまるでガソリンのようなものだから

You pour on the fire
あなたそれを炎に注いで

and the bridges you burned
橋を燃やすの

Led to our dreams
私たち夢に繋がった

It's just another thing that we lost
それは私たちが失った別のこと

When the spark turned into a flame
火花が炎に変わるときに

And the flames grew much higher
炎はとても大きくなる

And my hope, faith, and every last desire
私の希望 信仰 そしてあらゆる最後の願いが

Is just another thing that we lost in the fire
私たちが炎の中で失った別のこと

Just another thing that we lost[×3]
私たちが失った別のこと


Ashes fall just like snowflakes
灰は雪の結晶のように降り注ぐ

That are warm against my skin
それは私の肌にぶつかって温まる

You say that we could re-build this
あなたは言う 私たちはやり直せるって

Wouldn't know where to begin
どこから始めればいいかなんてわからない

Cause there's no snow
だってここに雪は降っていないから

And there's no rain
雨も降っていない

To hide my tears 
私の涙を隠すための

To douse these flames
この炎を消すための

Cause I've been burned
だって私は燃え尽きたから

Way beyond the third degree
とても重症なの


Cause your words are like gasoline
だってあなたの言葉はまるでガソリンのようなものだから

You pour on the fire
あなたそれを炎に注いで

and the bridges you burned
橋を燃やすの

Led to our dreams
私たち夢に繋がった

It's just another thing that we lost
それは私たちが失った別のこと

When the spark turned into a flame
火花が炎に変わるときに

And the flames grew much higher
炎はとても大きくなる

And my hope, faith, and every last desire
私の希望 信仰 そしてあらゆる最後の願いが

Is just another thing that we lost in the fire[×3]
私たちが炎の中で失った別のこと


Is just another thing that we lost in the fire
私たちが炎の中で失った別のこと

Is just another ting that we lost
私たちが失った別のこと

Just another thing that we lost[×5]
私たちが失った別のこと


the third degree : とても酷いやけど
douse : 水をかける