【和訳】The Story So Far – Let It Go









 「Let It Go」は The Story So Far のアルバム「Proper Dose」の5番目に収録されています。曲の主人公はパートナーの女の子を決別して前に進みますが、彼女は彼と別れたくないようです。


[Verse 1]
Anytime you come around I feel alone
君がやってくると 孤独に感じてしまう

I don’t need your help can you tell from my tone
君の助けなんていらないよ 君に俺の調子がわかるのかい

Try to keep it casual nothing there to break the fall
何でもないようにふるまっている 落ちていくのは避けられないから


[Verse 2]
All this time I spend with you is not enough
君と過ごす時間じゃ満足できないんだ

Know you’re sad inside so why you act so tough
君が悲しんでいるのは知っている ならどうしてそんなに気丈に振舞うんだ

Fed up with my usual quit it cold and feel the lull
いつもの奴はもううんざりだよ 冷たくて 安らぎを感じる


[Chorus]
Let it go, there’s no lust now I’m way ahead of you
行かせてもらうよ 欲望はない 君のはるか先を行く

Can you hear me now? I’m on your radio
俺の声が聞える? 俺は君のラジオから流れているんだ

Can you pull me apart just the way you do?
君がするように 俺を引き離すことができるのか?


[Bridge]
Anytime I see your face it’s just my own
君の顔を見るたびに それが自分のものだと思えてしまう

I’ll be fine, just look how much that I’ve grown
大丈夫 俺がどれだけ成長したかを見ていてくれ

How did you stay there I didn’t play fair
君はどうやってそこにいたんだ ズルをしてしまった

You and I might be the only thing I know
俺は君と俺のことしか知らないのかもしれない

Set aside a place for both of us to go
二人のために場所は開けておくよ

I feel your hand inside of mine
君の手が自分のモノのように感じる

No, I don’t never mind
気にしないよ


[×2]
[Chorus]
Let it go, there’s no lust now I’m way ahead of you
行かせてもらうよ 欲望はない 君のはるか先を行く

Can you hear me now? I’m on your radio
俺の声が聞える? 俺は君のラジオから流れているんだ

Can you pull me apart just the way you do?
君がするように 俺を引き離すことができるのか?