【和訳】Bars and Melody - Breathe










 「Breathe」は Bars and Melody のアルバム「143」のセカンドトラックです。この曲の中でアルバムのタイトルでもある「143」がどういう意味なのか語られています。






Tears run from cheek to sleeve
頬から袖に涙が流れる

Blame me but you chose to leave
僕のせいだけど 君は去ることを選んだ

Still texting me 143
僕に143を送ってくる

Three words you breathe
君が囁く3ワード
(143も3ワードも「I Love You」もしくは「I Miss You」のこと)


I close my eyes see your beauty in my mind
目を閉じて 心の中で君の美しさを思い浮かべる

Can't describe how I feel inside it won't stop I pray
どうしてか分からないけど心の中で祈るのを止めることができないんだ

Wish the pain would go away
痛みが過ぎ去ってくれることを願うよ

I can't pretend is this the end are we friends
フリなんてできない これで終わり 僕たちは友達だ

Can we mend it for us because (so it's up to you)
僕たちなら修復できるだろ それは君次第だ

I can't breathe these words
僕は3ワードは言えない

I can't speak because I've never been in love
言えないんだ 恋に落ちたことがないから

Your my first I'm feeling empty inside my eyes blurry
君は僕の初めて ぼやけた目の中で空っぽに感じるよ

I can't survive (without you)
君なしじゃ生きていけない

I know your cautious and scared,
君の用心深さと怖さは知っている

What we gonna do?
僕たちは何をするつもりなんだ?

Our hearts never been broken before but your so unsure
僕たちの心が壊れたことはないけど 君の心はとても不安定だ

And I promise I won't let us fall we're good together
約束するよ 僕たちは別れることはないよ ずっと仲良しさ

Please don't throw it away
投げ捨てないでくれよ

I won't say you gotta say
君が言わないといけないことは 僕は言わないでおくよ


Tears run from cheek to sleeve
頬から袖に涙が流れる

Blame me but you chose to leave
僕のせいだけど 君は去ることを選んだ

Still texting me 143
僕に143を送ってくる

Three words you breathe
君が囁く3ワード

So it's up to you[×2]
だから君次第さ

So it's up to you to breathe those words
その言葉を言うのは君次第さ

Just breathe[×2]
囁いて


Your my one
君は僕のもの

And only I don't wanna let you go just breathe don't cry
君を離したくないよ 泣かないで

You are so beautiful don't be afraid
君はとても美しい 怖がらないで

I will be with you through it all
ずっと君と一緒にいるよ

I will be the hand to catch you if you fall
もし君が落ちていくなら 僕はそれを掴む手になるよ

I see you have only the two of us together
君には僕たち二人がついているよ

No matter how hard they try to tear us apart they can't
どれだけ辛くても関係ない 奴らが僕たちの中を引き裂こうとしても無駄だ

Never want us to be happy at all
誰も僕たちの幸せを願わない

She can take on the world united forever it's your call
彼女ならずっと一緒にいられるさ 君から電話だ


Tears run from cheek to sleeve
頬から袖に涙が流れる

Blame me but you chose to leave
僕のせいだけど 君は去ることを選んだ

Still texting me 143
僕に143を送ってくる

Three words you breathe
君が囁く3ワード


[×2]
So it's up to you[×2]
だから君次第さ

So it's up to you to breathe those words
その言葉を言うのは君次第さ


Just breathe
ただ囁く

You're the one
君は特別だ

I love you
愛しているよ

I miss you
恋しいよ

I miss you, girl
恋しいよ


Why don't we spend a little time together
少し一緒に過ごしてみないか

We both know this could last forever
僕たちはこれがずっと続くって知っている

Since day one you stole my heart
君が僕を夢中にさせたあの日から

It's like hell every time we're apart
離れるたびに心苦しく感じるよ


So it's up to you[×2]
だから君次第さ

So it's up to you to breathe those words
その言葉を言うのは君次第さ

Tears run from cheek to sleeve
頬から袖に涙が流れる

Blame me but you chose to leave
僕のせいだけど 君は去ることを選んだ

Still texting me 143
僕に143を送ってくる

Three words you breathe
君が囁く3ワード

So it's up to you[×2]
だから君次第さ

So it's up to you to breathe those words
その言葉を言うのは君次第さ