【和訳】Nicki Minaj – Barbie Tingz












 「Barbie Tingz」は Nicki Minaj にとって一年ぶりとなるソロシングルであり、「Chun-Li」と同時リリースされました。Cardi B をはじめとする自身のマネをするラッパーに対してのディストラックでもあります。


[Verse 1]
Uh, I'm in my prime, Optimus
ええ 今の私は最高よ オプティマスなの
(Optimus Prime はトランスフォーマーシリーズの組織オートボット(サイバトロン)のリーダー)

Sagittarius, so you know I'm an optimist
射手座よ  だから私が楽観主義なの知っているでしょ
(星座占いでは、射手座生まれの人々は人生において前向きで元気であると言われている)

Man, keep it all real, I'm a prophetess (okay)
ええ あなたなら大丈夫 私は預言者だから

So at least you took an L off your bucket list (bucket list)
だからあなたはバケツリストからLを外した
(bucket list は死ぬまでにやっておきたいことを書き連ねたリスト)

It's time to make hits and it's time to diss
ヒット曲を作る時間でもあるし ディスる時間でもある

How you still dissin', still can't find some hits? (Okay)
あなたはまだディスっているみたいだけど 私のヒット曲が分からないの?

Was it worth it, dummy? I ain't mind a bit
価値があるか 偽物か? そんなの気にしないわ

Still on that show gettin' no chips, time to dip
未だにチップなしでショーに出てるわ 離れる時間なのかもね
(chips and dip というスナックとのワードプレイ
ここで dip は leave と同じ意味)


[Pre-Chorus]
I, I, I, I-I, I-I, I (okay)
私は大丈夫

I'm still fly, just bagged a white guy (okay)
私は未だに飛ぶ ただ白人の男を捕まえるために
(ここで white guy はお札に描かれている白人を指す)

Ritchie like Guy and I still eat Thai
私はガイ・リッチーのように裕福だけど 未だにタイ料理を食べている
(ガイ・リッチーはイギリスの映画監督)

Want the Nicki cheat code? Come on, bitch, nice try
ニッキーのチートコードが欲しいの? さあ来なビッチ いい線いってるよ


[Chorus]
Let's be real, all you bitches wanna look like me
ぶっちゃけ あなたたちは私みたいになりたいんでしょ

Wanna be in demand, get booked like me
私みたいに需要があって 予約されたいんでしょ

Wanna run up in the lab and cook like me
トイレに行って私とヤりたいんでしょ

But ain't nan you hoes pussy good like me
でもあなたの女は私みたいにアソコは良くないわ

Pussy so good his ex wanna still fight me
アソコがいいのよ あなたの元カノは未だに私と張り合っている

Face so pretty bitches wish they could slice me
顔のいいビッチどもは私をスライスしたがっている

She just mad 'cause he never bought her ice like me
彼女はとても怒っている だって彼は私にダイヤモンドを買ったのに彼女には買ってあげていないから

I cut all my niggas off, but they would still wife me (still wife me)
私は求婚してきた奴らを切り捨てたけど まだ諦めていないみたい


[Verse 2]
Rap bitches tell they team, "Make 'em like Barbie"
ラップビッチは奴らに言う 「バービーのようになれ」って

Had to come off IG so they can't stalk me
インスタをやめないといけなかったの そうすれば奴らに追跡されないから

All they do is copy looks, steal music too
ルックスもマネして 音楽も盗むのね

Want to see what bitches do when they lose the blue-print
ビッチどもが青写真を失う時 何をするのか見てみたいわ

I mean the pinkprint, ho, let it sink in
ピンクプリントのことよ 沈めましょう

I spoke to Jay the other day, he's still the kingpin
先日Jay-Zと話したの 彼はまだ重要人物よ

He's still the only nigga that I woulda signed to
未だに私は彼としか契約していないの

If I ain't sign to Wayne's perfectly designed crew
もし私がウェインの完璧にデザインされたクルーとサインしていないのならね

'Cause we the big three, don't need a big speech
だって私たちはビッグ3だから 大事な演説なんかいらない

We made the biggest impact, check the spreadsheet
私たちは大きな影響を与えた スプレッドシートにチェックして

That's Lil Weezy, the Barbie and Drizzy Drake
それは リルウィージー バービー ドリージードレイク
(左から Lil Wayne,Nicki Minaj,Drake)

Niggas gettin' more cheese, kissy face
仲間たちはもっと金を稼ぐ キスを誘うような顔で

I'm a bad bitch, fuck the bitch (uh)
私は悪い女 最悪な女

Bitch get slick, I'ma cut the bitch
ビッチがすり寄ってくるから 切り捨てるの

I'm a bad bitch, suck some dick (okay)
私は悪い女 何本ものペニスを咥える

If that bitch get slick, I'll cut the bitch
もしビッチがすり寄ってきたら 切り捨てるわ

I'll cut up the bitch, I'll gut the bitch (okay)
ビッチを切り捨てるわ ぼこぼこにしてやるわ

Had to fuck up the bitch, man, fuck the bitch
滅茶苦茶にしないと気が済まないの 

Won't shoot her but I will gun-butt the bitch
彼女は撃たないけど ビッチはぶっ飛ばすわ

When we say "Fuck the bitch," dick up the bitch
私たちが「くたばれビッチ」って言ったら 何が起きても知らないからね

She was stuck-up so my niggas stuck up the bitch
彼女は傲慢だったから 仲間に任せたわ

Still draggin' her so don't pick up the bitch
未だに彼女を引っ張っているから 別に拾わなくてもいいわ

Get the combination to the safe, drug the bitch
安全な組み合わせで 薬を売るビッチ

Know the whole operation been bugged the bitch
全部の指示がビッチに盗み聞きされていたのは知っている


[Pre-Chorus]
I, I, I, I-I, I-I, I (okay)
私は大丈夫

I'm still fly, just bagged a white guy (okay)
私は未だに飛ぶ ただ白人の男を捕まえるために

Ritchie like Guy and I still eat Thai
私はガイ・リッチーのように裕福だけど 未だにタイ料理を食べている

Want the Nicki cheat code? Come on, bitch, nice try
ニッキーのチートコードが欲しいの? さあ来なビッチ いい線いってるよ


[Chorus]
Let's be real, all you bitches wanna look like me
ぶっちゃけ あなたたちは私みたいになりたいんでしょ

Wanna be in demand, get booked like me
私みたいに需要があって 予約されたいんでしょ

Wanna run up in the lab and cook like me
トイレに行って私とヤりたいんでしょ

But ain't nan you hoes pussy good like me
でもあなたの女は私みたいにアソコは良くないわ

Pussy so good his ex wanna still fight me
アソコがいいのよ あなたの元カノは未だに私と張り合っている

Face so pretty bitches wish they could slice me
顔のいいビッチどもは私をスライスしたがっている

She just mad 'cause he never bought her ice like me
彼女はとても怒っている だって彼は私にダイヤモンドを買ったのに彼女には買ってあげていないから

I cut all my niggas off, but they would still wife me (still wife me)
私は求婚してきた奴らを切り捨てたけど まだ諦めていないみたい


[Bridge]
They would still wife me[×2]
奴らは私を妻にしがたる

Yup, him too, he would still wife me
ええ 彼もそうね 私を妻にしたがる


[Verse 3]
When it come to stealin' flows, these birds is fluent
フローを盗んだことになったら 鳥たちは流暢に喋るでしょうね

But they stutter when get asked 'bout the queen's influence
でも女王の影響力について聞かれたら 奴らはどもるのよ

When it's clear they bite me, I'm flattered they like me
奴らが私に噛みついてくることがわかったら 喜ぶわ

I don't wanna check bitches, tell 'em wear their Nikes
私は他の女は気にしない ナイキを履けって言うわ

Barbie tings, that's Barbie tings
バービーのことよ

Big Barbie tings, that's Barbie tings[×2]
偉大なバービーのことよ

Uh, Barbie dreamhouse, Barbie rings
バービーの理想的な家 バービーの指輪

That's Barbie beach house, Barbie Benz
それはバービーのビーチハウス バービーのベンツ

Uh, Barbie white picket Barbie fence
バービーの白い柵のフェンス

All tea, all shade, bitch, all offense
すべてのお茶 すべての日陰 全部攻撃するの
("no tea no shade" で侮辱する気も喧嘩する気もないという熟語)

If you ever try to confiscate Barbie's Ken
もしあなたがバービーのケンを没収しようとしたら
(Ken はバービーの恋人の男性)

I'ma put you in the box where my dollies been
私のドリーがいた場所に あなたを放り込むわ

Chop it up and the next stop garbage bin
切り刻んで ゴミ箱に捨てるの

'Cause you hoes too old to be gossipin'
だってあなたの女じゃ噂話をするには古すぎるから

I'm just tryna find out when the new Porsche come in
新しいポルシェを買ったら試してみるわ

in one's prime : ピーク、全盛期
Sagittarius : 射手座
prophetess : 女性の預言者
kingpin : 重要な人物
confiscate : 取り上げる