【和訳】A Boogie Wit Da Hoodie – No Promises











 「No Promises」で A Boogie Wit Da Hoodie は自身が経験した関係の失敗と、女性をどのように扱ったかを語ります。サンプリングされているのは THEY. の「Deep End (Tarro Remix)」です。


[Chorus]
Yeah, at least I was good to you
ああ 最近は君に優しくしてたよ

At least I was good to you[×3]
最近は君に優しくしてたよ


[Verse]
I can't make no fucking promises
俺は馬鹿みたいな約束はできない

Lifestyle getting out of control, lifestyle getting ludicrous
生活様式が狂ってる おかしくなっているんだ

I made a milli' in less than a year and I blew that on stupid shit
俺は一年足らずで大金を稼いだ 馬鹿みたいに稼いだんだ

Typed it in like, "How to make a milli'" I used to google it
「金を稼ぐ方法」ってグーグルを使って検索していた

Savannah just wanted to see me perform
サバンナは俺のパフォーマンスを見たがっていた
(ケンタッキー州ルイビルにある Tim Faulkner Gallery で開催された A Boogie のコンサートで射殺されたルイビル大学の大学生 Savannah Walker のこと)

And got hit over stupid shit
撃たれたんだ

I woke up and saw the shit right on my phone
俺は目を覚ましスマホでそのことを知った

They don't know who the shooter is
奴らは誰が撃ったのか知らない
(この銃撃事件の犯人はまだ捕まっていない)

You never know, never feel untouchable
君は知らないし 触れることもできない

I touched your soul, made you feel so comfortable
君の魂に触れて 君を気持ちよくさせた

If I let you go, I would feel so skeptical
もし君を手放したら 俺は疑い深く感じてしまう

Unacceptable but I still gotta let you know
受け入れられないけど 君に知らせないといけない

Yeah, that I can't make no fucking promises
ああ 約束なんてできないって

I can't make no fucking promises,[×2]
約束はできないよ

Yeah, lifestyle on the road, sheesh
ストリートでのライフスタイル

Used to always want a Rollie, now I want a new two-tone gold Patek
前はロレックスを欲しがっていたけど 今はツートンゴールドのパテックが欲しい

Yeah, we couldn't go to Phillipe's
ああ 俺たちはフィリップには行けなかった
("Phillipe's"は高級中華料理屋)

I had to be on that corner until it was morning
朝になるまでその角にいないといけなかった

So me and my niggas could eat
だから俺と仲間は食つなぐことができた

I be the one with the sauce, I never thought it was sweet
俺はヤバいものを持っている 甘いと思ったことはない

I got my foot in the door
俺はドアの先に足を踏み入れた

They never gave me the key, I had to turn to a ki
奴らは俺に鍵をくれなかった 俺は1キロのドラッグに変えないといけなかった

Even when I was a boy
たとえ俺が子供であったとしても

I was the man in the streets, I was the man with the heat
俺はストリートにいた 情熱を持っていたんだ

I was a beast, sheesh
俺は獣だったよ

He had her heart, but she tried to give it to me
アイツは彼女を魅了していた でも彼女は俺を責め立てる

Damn, but she can't keep no fucking promises
でも彼女は約束を守れない

Shit, I'm coming with a lotta money, money comes with a lotta shit
俺はたくさんの金を持ってやってきた 金は問題ごとを抱えてやってくる

Told Mo, "Bring the studio to everywhere we go" and that's a lotta hits
言われたよ「どこにでも行けるように スタジオに連れてこい」そしてたくさんヒットを生んだ

Slo-mo in my videos, when the lights out, all my diamonds hit
MVでスローモーション 光が消えたら ダイヤモンドが光り輝く

Something 'bout blue faces, I like money conversations
青い顔してる何か 俺は金のことを話すのが好きなんだ
("blue face"は100ドル札のこと)

Whole lotta 20's that's basic, nigga, fuck it, I'm shameless
20代の奴らばかりだ 俺は恥知らず

Can't fuck with a snitch nigga, if you get caught, don't say shit
密告する奴なんか興味ない お前が捕まっても 何も言うなよ

Have you ever met another nigga like me? I bet you won't say shit
お前は俺みたいな奴に会ったことがあるか? きっと馬鹿なことは言わないだろうな

I went from rags to riches
俺はごみダメから金持ちになったんだ

I bagged the bitches that gave me the straight face
すました顔をしてくるビッチどもをぶっ飛ばす

I hit the baddest bitches
最悪なビッチをぶん殴る

It's sad but I had to curve 'em the same day
悲しかったよ でも同じ日に曲げないといけなかったからな

I treated them bad
悪いことをしたよ

I wouldn't be mad if I was to get treated the same way
同じように扱われても 俺は怒らないよ

So treat me the same way, same way, same way
だから同じように扱ってくれ

I was a savage to you
俺は君には狂暴だった

I had to give up and put all my hoes to the side
諦めて ビッチをそばに置かないといけなかった

I swear if I ever left you in the cold
誓うよ もし俺が君を極寒に置いていったら

It's cause it was colder inside
内側ではもっと冷たいんだ

Look here, I swear if you ever try to leave me alone
ここを見ろ 誓うよ もし君が俺を置いていくつもりなら

I hope you don't turn to a thot
君が売女にならないことを願うよ

Most of the niggas that call me only hit my phone
俺を電話で呼び出す奴らのほとんどは

Because I get money a lot
俺が金を持っているから

I be the one with the throne
俺は王位を持つものだ

You say you gon' take it but nigga we know that's a lie
君は奪うって言うけど それが嘘なのは分かっている

Even before we was on
俺たちがいた前から

The money was long and we used to fuck up the spot
金はたくさんあったから その場所を滅茶苦茶にしてたぜ

Bitches was singing my song
ビッチどもが俺の歌を歌っていた

I knew I was on, right when I bust down a watch
俺はそこにいたんだ 時計にダイヤモンドをつけたとき

Niggas was hating before and they hate on me now
奴らは俺を嫌っていた 今は俺を嫌っている

But don't know what to say to me now
でも俺になんて言えばいいか分かっていない

I was gonna do it to her, but I don't really wanna use her
俺は彼女のためにやっていた でも本当は彼女を使いたくない

Keep giving excuses, when we really gonna link up?
言い訳をくれよ 俺たちはいつ繋がるんだ?

Even if I sound stupid, I'ma say what's real to her
もし馬鹿みたいに聞えても 俺は本当のことを彼女に言ってるんだ

Even if she not truthful, fuck it I'ma still be good to you
もし彼女が誠実じゃなくても 彼女を気に掛けるよ


[×2]
[Chorus]
Yeah, at least I was good to you
ああ 最近は君に優しくしてたよ

At least I was good to you
最近は君に優しくしてたよ


skeptical : 懐疑的