【和訳】Bars And Melody - Just Remember













「Just Remember」は Bars And Melody のアルバム「143」の7番目に収録されています。彼らはこの曲で、失って初めて気づく存在の価値を歌います。






You were my rock and now you ain't there
君は僕の支えだったけど 今はそこにいない

Had so much time and memories to share
共有する時間と思い出はたくさんあった

Now you gone I don't know what to do
今 君はどこかに行った 僕はなにをすべきか分からない

My hearts messed up in a daze and it's crazy
僕の心は何も見えない中で滅茶苦茶で 狂っているんだ

To think you was here not long ago
君がここにいたのはかなり前だったと思うとね

Now you gone and you ain't around no more
今 君はどこかに行ってしまった 君はもう周りにはいない

I'm putting on a front just to keep me close
僕はただ自分を手元に置いておくために平静を装っている

Not letting the world in so they can take away your memory
世間のことなんかどうでもいい 忘れてしまうから 君の記憶や

And how we used to be so close together
僕たちがどんな風に近くにいたかを

Now there's miles between us and there's a change in the weather
今 僕たちの間には何マイルもの距離があって 天候が変化している

Replacing your sunshine and what you did for me
君の日差しが取り替わった それは君が僕にしてくれたもの

When the world made me blind you helped me see
世界が僕を盲目にしたときは 君が見えるように助けてくれた

Even though it's hard keep battling on
戦い続けるのは難しいかもしれないけど

So many people torn apart but you gotta be strong
とても多くの人々が苦しんでいるけど 君は強くならないといけない

The whisper that I cry out around the globe
僕が世界中で叫び続ける囁き

No matter where you may be your heart is my home
君がどこにいようと 君の心のありかが僕の家だ


People come and go
人々が行きかう

But memories never fade
でも記憶は消えない

They've gone away for a while
彼らはしばらくの間いなくなる

And we'll never know why
なぜだか分からない

What hurts the most is seeing you
一番傷付くのは 君を見ているとき

Break down and cry
打ちのめされて泣いてしまう

Just remember they're still close to you[×2]
覚えておいて 彼らがまだ君の近くにいるということを


I know it's hard to stay and be strong
分かってる そのままで強くなるのはは大変だよ

But my heart is aching I can't take this any longer
でも僕の心が痛む これ以上は時間がない

It's so hard without you making me smile
君を笑顔にしないと無理だ

Your words of strength they always conjure
彼らがいつも唱える 君の力ある言葉

The best of me cause' that's who you are
僕は最高さ だってそれが君だから

I named it after you the brightest star
一番明るい星に君の名前をつけた

'Cause without you in my life there will be no hope
だって君がいなかったら 僕の人生に希望はなかったから

Like Noah and his Ark God gave him the boat
ノアと彼の箱舟のように 神は彼にボートを与えた

So if you hear this wherever you are
だから君がどこにいてもこれを聞けば

You're in my mind your my shining star
君は僕の中で輝く星になる

It's sad knowing you were here and now you ain't
君はかつてここにいて 今はもういないことを知ると悲しくなる

I would kill for one last time to see your face
君の顔を見るために最後のチャンスもふいにしてしまう

There's nothing left for me now I've given up
僕のために残されたものは何もなくて 諦めてしまった

Life's so hard and it's treating me tough
人生はとても大変で 僕を雑に扱う

You don't know how much I love somebody till they're gone
君は知らない 彼らがいなくなるまで僕がどれだけ愛していたかを

It's hard on me but I've gotta move on
僕にとっては辛いことだけど 進まないといけない


People come and go
人々が行きかう

But memories never fade
でも記憶は消えない

They've gone away for a while
彼らはしばらくの間いなくなる

And we'll never know why
なぜだか分からない

What hurts the most is seeing you
一番傷付くのは 君を見ているとき

Break down and cry
打ちのめされて泣いてしまう

Just remember they're still close to you[×2]
覚えておいて 彼らがまだ君の近くにいるということを


Reminiscing on the days we shared
僕たちが共有した日々を思い出す

Now you’re gone and we wasn't prepared
今 君は去った 僕たちは準備ができていなかった

Have to live every day as a last
これが最後だと思いながら毎日を過ごさないといけない

Preaching it from my fatherless past
父のいない過去を持ちながら 僕は説くんだ


Never knowing what you've got till it's gone
なくなるまで何を手に入れたかは分からない

But life continues and the beat creeps on
でも人生は続き ビートが忍び寄る

Gotta stay strong and look up to the sky
強くなって 空を見上げる

Put your hands together and believe in that guy
両手を上げて そいつを信じよう


People come and go
人々が行きかう

But memories never fade
でも記憶は消えない

They've gone away for a while
彼らはしばらくの間いなくなる

And we'll never know why
なぜだか分からない

What hurts the most is seeing you
一番傷付くのは 君を見ているとき

Break down and cry
打ちのめされて泣いてしまう

Just remember they're still close to you[×2]
覚えておいて 彼らがまだ君の近くにいるということを


put on front : 平静を装う
conjure : 魔法を唱える、お祈りをする