【和訳】Lil Dicky - Earth











 「Earth」は気候変動が私たちの惑星とその生態系に及ぼす危険性について歌った曲です。2019年4月22日に制定されている Earth Day の3日前に発表され、30人以上のアーティストがそれぞれ、地球に住む生き物の役を演じています。この曲の収益は「地球に棲むすべてのものたちの長期的な健康と幸福を追求する」ことを目的とする「レオナルド・ディカプリオ財団」に寄付されます。


[Intro: Lil Dicky]
What up, world?
世界よ どうしたんだ?

It's your boy, just one of the guys down here.
お前の子供さ そこに一人の人間がいる

Well, I could be more specific.
ああ もっと具体的に言うよ

Uh, I'm a human,
ああ 俺は人間さ

And I just wanted to, for the sake of all of us earthlings out there,
俺は 地球に住んでいる全員のために

Just wanted to say:
ただ言いたかったんだ


[×2]
[Chorus]
We love the Earth, it is our planet
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの惑星なんだ

We love the Earth, it is our home
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの家なんだ
 

[Justin Bieber]
Hi, I'm a baboon
やあ 俺はヒヒ

I'm like a man, just less advanced and my anus is huge
人間に似ているよ 進化はしていないけど お尻は大きいんだ
(ヒヒは人間と同じ霊長類であり赤くて突き出ている尻が特徴である)


[Ariana Grande]
Hey, I'm a zebra
へい 私はシマウマよ

No one knows what I do, but I look pretty cool
私が何をしているか誰も知らないけど とてもクールでしょ

Am I white or black?
私は白? それとも黒?
(シマウマが黒い縞のある白い動物なのか白い縞のある黒い動物なのかはまだわかっていない
SNS で流行っている、白人が黒人を偽る"Blacfishing"という行為への批判もしている)


[Halsey]
I'm a lion cub, and I'm always getting licked (Meow!)
私はライオンの子供 いつも舐めまわされているわ ミャオ!


[Zac Brown]
How's it going? I'm a cow (Moo!)
調子はどうだい? 俺は牛だ

You drink milk from my tits (Moo)
お前は俺の乳からミルクを飲む


[Brendon Urie]
I'm a fat, fucking pig
俺は太っている 豚さ


[Hailee Steinfeld]
I'm a common fungus
私は普通のキノコよ


[Wiz Khalifa]
I'm a disgruntled skunk, shoot you out my butthole
俺は不機嫌なスカンク 肛門からお前を撃ち抜く


[Snoop Dogg]
I'm a marijuana plant, I can get you fucked up
俺は大麻草 お前を滅茶苦茶にしてやるぜ


[Kevin Hart]
And I'm Kanye West
そして俺がカニエウェストだ


[Chorus]
We love the Earth, it is our planet
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの惑星なんだ

We love the Earth, it is our home
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの家なんだ

We love the Earth, it is our planet
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの惑星なんだ

We love the Earth, it is our home
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの家なんだ

We love the Earth
俺たちは地球を愛している


[Adam Levine]
Ba-dum-da-dum-dum, ba-dum-da-di
バダンダダンダン バダンダディ

We are the vultures, feed on the dead
俺たちはハゲワシ 死体を餌にする


[Shawn Mendes]
We're just some rhinos, horny as heck
俺たちはただサイ 角が凄いんだ
("horny"は「角」のほかに「性的に魅力のある」と言う意味もある)


[Charlie Puth]
I'm just a giraffe, what's with this neck?
俺はただのキリン この首は何だ?


[Sia]
Hippity-hop, I'm a kangaroo
ぴょんぴょん 私はカンガルー

I hop all day, up and down with you
一日中飛び跳ねるわ あなたと一緒に


[Miley Cyrus]
I'm an elephant, I got junk in my trunk
私は象 私のトランクにはガラクタがある
("trunk"は象の鼻のこと
"junk in the trunk"で"callipygian"、つまりきれいなお尻と言う意味)


[Lil Jon]
What the fuck? I'm a clam!
なんてこった 俺は二枚貝だ


[Rita Ora]
I'm a wolf. Howl!
私は狼 ワオン!


[Miguel]
I'm a squirrel, lookin' for my next nut
俺はリス 次のナッツを探しているよ
("nut"は睾丸と言う意味もある)


[Katy Perry]
And I'm a pony, just a freak horse, heh-heh-heh
私はポニー ただの変な馬 

But, uh, c'mon, get on (Yah)
でも 来て 乗って

Giddee-up, let's ride
行くわよ


[Lil Yachty]
I'm HPV, don't let me in
俺はHPV 中に入れるなよ
("HPV"は皮膚や粘膜を経由して感染するヒトパピローマウイルスのこと
通常は無害だが癌につながることもあり、近年では都市の下水からも存在が確認されている)


[Ed Sheeran]
I'm a koala and I sleep all the time
俺はコアラ いつも眠っている
(コアラは一日に18~20時間眠ることで知られている)

So what? It's cute
だから何? かわいいだろ


[Meghan Trainor]
We love you, India
私たちはインドを愛しているわ


[Joel Embiid]
We love you, Africa
俺たちはアフリカを愛している
("Joel Embiid"はカメルーンのヤウンデ出身のバスケ選手)


[Tory Lanez]
We love the Chinese
俺たちは中国を愛している


[Lil Dicky]
We forgive you, Germany
俺たちはドイツを許すよ
(ここでは第2次世界大戦次にユダヤ人に迫害をしたドイツを許すと言っている
Lil Dicky 本人もユダヤ人で2013年にリリースした「Jewish Flow」という曲でホロコーストについて批判している)


[Chorus: Lil Dicky, (Snoop Dogg), Meghan Trainor, Lil Dicky & Sia, John Legend]
Earth, it is our planet (It's our planet)
地球 それは私たちの惑星

We love the Earth (We love the Earth), it is our home (Home)
私たちは地球を愛している 地球は私たちの家

We love the Earth, it is our planet (It is our planet)
私たちは地球を愛している 地球は私たちの惑星

We love the Earth, it is our home
私たちは地球を愛している 球は私たちの家

We love the Earth
私たちは地球を愛している


[Verse 3: Lil Dicky]
I'm a man (Hello?)
俺は人間だ やあ

Can you hear me? (Anyone out there? Hello?)
俺の声が聞えるか? 誰かいる? やあ

I've trudged the Earth for so damn long
とても長い間 地球を歩いていたんだ

And still don't know shit (What's going on?)
でも未だに知らない 何が起こっているんだ?

I hope it's not a simulation (Huh)
これがシミュレーションじゃないことを願うよ

Give each other names like Ahmed and Pedro
アハメドとペドロのように互いに名前をつけるんだ

And, yeah, we like to wear clothes, girls still look beautiful
そして ええ 俺たちは服を着るのが好きだ 女の子はまだ美しいよ

And it covers up our human dick (Woo), eat a lot of tuna fish
それでアソコを隠すのさ マグロをたくさん食べるよ

But these days, it's like we don't know how to act
でも最近は どうすればいいのか分からない

All these shootings, pollution, we under attack on ourselves
あらゆる銃撃事件 公害 俺たちは自分自身を攻撃している

Like, let's all just chill (Hey), respect what we built (Hey)
みんな冷静になって 俺たちが築き上げたものを尊重しよう

Like look at the internet! It's cracking as hell
インターネットを見てくれ! クラッキングされてるぜ

Fellas, don't you love the cum when you have sex? (Ayy)
そこのお兄さん 君はセックスするとき精液を愛しているか?

And I heard women orgasms are better than a dick (Uh)
俺は女性のオーガズムが男性のそれより優れているって聞いたぜ

So what we got this land for? What we gotta stand for?
何のために俺たちはこの大地を手に入れたんだ? 何をしないといけないんだ?

Love, and we love the Earth (The Earth)
愛さ 俺たちは地球を愛している


[Ariana Grande]
Oh, yeah, baby, I love the Earth
ええ 私は地球を愛しているわ

I love this planet
この惑星を愛しているわ


[Lil Dicky]
Hey, Russia, we're cool
ヘイ ロシア 俺たちはクールだ

Hey, Asia, all of you, c'mon
ヘイ アジア 君たちもみんな来なよ

Every one of you from the plains to the Sahara
平原からサハラ砂漠まで みんな全員

Let's come together and live
一緒に生きよう


[Choir]
Hum-dum-dum-dae-dum, hum-dum-dum-dae-dum
ハンダンダンデーダン ハンダンダンデーダン


[PSY]
우-우-우리는 지구를 사랑해요
俺たちは地球を愛している


[Bad Bunny]
Amamos la tierra
俺たちは地球を愛している


[Kris Wu]
我们爱地球
俺たちは地球を愛している


[Lil Dicky]
(We love you, we love you)
俺たちは君を愛している

C'mon everybody, I know we're not all the same
みんな来なよ 俺たちは皆 同じじゃないことは分かっている

But we're living on the same Earth
でも同じ地球に住んでいるじゃないか

(We love you, we love you)
俺たちは君を愛している


[Ariana Grande]
Have you ever been to Earth?
あなたは地球に行ったことがある?


[Lil Dicky]
Everyone who is listening has been to Earth, Ariana
これを聞いている奴はみんな地球にいるんだ アリアナ

(We love you, we love you)
俺たちは君を愛しているよ

We're not making music for aliens here
エイリアンのために曲を作っているわけじゃないんだ


[Justin Bieber]
Are we gonna die?
俺たちは死ぬのか?


[Lil Dicky]
You know what, Bieber? We might die
あのさ ビーバー 俺たちは死ぬかもしれない

(We love you, we love you)
俺たちは君を愛しているよ

I'm not going to lie to you
君に嘘を言うつもりはないよ

I mean,
何が言いたいかって言うと

There's so many people out here
地球に住んでいるたくさんの人々は

Who don't believe Global Warming's a real thing.
地球温暖化を信じていないんだ

You know?
知ってるかい?

We gotta save this planet.
俺たちはこの星を守らないといけない

We're being stupid
俺たちは愚かなんだ


[Ariana Grande]
Unless we get our shit together now
今 私たちが団結しないと


[ここからMusic Videoのアウトロ]
[Lil Dicky]
Guys, everybody look into whatever the fuck Leonardo DiCaprio is always pushing,
みんなレオナルドディカプリオがしていることは何でも気にしている

‘Cause I feel like that guy knows more about…
The Earth and how we’re fuckin’ it up than… anybody!
なぜかって 地球や 俺たちがどうすればいいのかについて 
彼は誰よりも詳しい気がするからさ

If the aliens do come, we should definitely send Leo as our guy, our rep.
エイリアンがやってきたら 俺たちの代表としてレオを送るべきだね

In fact, the profits that come along with the streams
And the sale of this song are going right into the Earth.
実際に この曲の収益は地球のために使われるよ

Let’s raise some money for charity.
チャリティーのために金を集めるんだ

Any words, Leo?
何かある? レオ


[Leonardo DiCaprio]
This might be my favorite song ever. It’s awesome.
この曲は俺のお気に入りかもしれない 素晴らしいよ


[Lil Dicky]
Wow. Thanks, Leo.
ワオ ありがとう レオ


[×2]
[Backstreet Boys]
We love the Earth, it is our planet
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの惑星なんだ

We love the Earth, it is our home
俺たちは地球を愛している 地球は俺たちの家なんだ


[Lil Dicky]
(Guys, thank you so much.)
みんなありがとう