【和訳】Fall Out Boy – Church (nothing,nowhere. remix)











 この曲は Fall Out Boy のアルバム「MANIA」に収録されている「Church」を nothing,nowhere. とプロデューサーである Jay Vee がエモラップ風にリミックスしたものです。


[Intro: Fall Out Boy]
If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をついて

Confess my love, I’d know where to be
自分の愛を告白するよ 理解するんだ

My sanctuary, you're holy to me
自分の聖域を 俺にとって君は神聖な存在だ

If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をつくよ

I’d get on my knees, I'd get on my knees
俺は膝をつくよ

I'd get on my knees, I'd get on my knees, knees, kne–
俺は膝をつくよ


[Verse 1: Fall Out Boy]
Take the pain
苦労する

Make it billboard big and swallow it for me
看板を大きくして 俺のためにそれを受け入れてくれ

Time capsule for the future
未来のためのタイムカプセル

Trust me, that's what I will be
信じてくれ それが俺の未来の姿

Oh, the things that you do in the name of what you love
君が愛するものの名のもとに君がすることは

You are doomed but just enough[×2]
十分すぎるほどに 運命づけられている


[Chorus: Fall Out Boy]
If you were church, whoo
もし君が教会なら

I'd get on my knees, yeah
俺は膝をついて

Confess my love, I'd know where to be
自分の愛を告白するよ 理解するんだ

My sanctuary, you're holy to me
自分の聖域を 俺にとって君は神聖な存在だ

If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をつくよ


[Verse 2: Fall Out Boy]
I love the world but I just don’t love the way it makes me feel
俺はこの世界を愛しているけど こんな気分になるのは好きじゃないよ

Got a few more fake friends
偽の友人が何人かいて

And it's getting hard to know what’s real
何が本当かわからなくなっていく

And if death is the last appointment
もし幸せが最後の約束なら

Then we're all just sitting in the waiting room (Mr. Stump?)
俺たちはただ待合室で座っているだけだ

I am just a human trying to avoid my certain doom
俺は自分の運命を避けようとしているただの人間さ


[Chorus: Fall Out Boy]
If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をついて

Confess my love, I’d know where to be
自分の愛を告白するよ 理解するんだ

My sanctuary, you're holy to me
自分の聖域を 俺にとって君は神聖な存在だ

If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をつくよ


[Verse 3: nothing,nowhere.]
I need love like anybody else
俺は他の奴みたいに愛が必要なんだ

'Cause Lord knows that I don't love myself
神は俺が自分を愛していないことを知っているから

And I'm tired of living in this hell
この地獄に住むのはもううんざりだ

But I'm scared of seeing you with someone else
でも他の奴と一緒にいる君に会うのが怖いよ

Why you gotta do me like that, though?
どうして君は俺をそんな気持ちにさせるんだ?

I've been on the road, then I'm back home
俺は道路に出て そのあと家に帰る

Never knew I could feel that low
俺の気分が落ち込んでいることは 誰も知らなかった

Stuck inside looking out the window
家にこもって 窓の外を見ている

And it's too much, feeling too much
十分すぎるほどに感じている

Feeling used up, thinking I'ma lose touch
使い古した気分だ 感触は失ってしまった

Every time I wake up in the morning wish I didn't
朝 目覚めるたびに そうならないよう願っている

I've been on my knees praying
膝をついて祈っている

And I mean it when I say it
俺が言うときに そう意味するように


[Chorus: Fall Out Boy]
If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をついて

Confess my love, I’d know where to be
自分の愛を告白するよ 理解するんだ

My sanctuary, you're holy to me
自分の聖域を 俺にとって君は神聖な存在だ

If you were church, I'd get on my knees
もし君が教会なら 俺は膝をつくよ

I'd get on my –
俺は


[Outro: Fall Out Boy]
Knees
膝をつくよ

I'd get on my knees[×3]
俺は膝をつくよ