【和訳】Madeon - Borealis











 「Borealis」は Madeon の2ndアルバム「Good Faith」の最後に収録されています。彼はこの曲でアルバム「Good Faith」がどのようにして作られていったかを比喩を交えて語ります。


[Verse 1]
A light from dark
暗闇からの光

In a land by the sea
海沿いの土地

Came from the sky
空からやってきた

You'll be named after me
君は僕にちなんで名づけられた


[Chorus]
But you'll be made of passion, out of love
君は情熱と愛によって作られた

Keep us alive up above
僕たちに生きる活力を与えてくれる

And I won't make a plan for who you'll be
君が誰になるかなんて 考えちゃいない

You'll be named after me
君は僕にちなんで名づけられた


[Verse 2]
You can be someone
君は誰かになれる

I could never have been
僕には無理だったものに

When I'm said and done
僕が言い終えたときには

You'll be there after me
君は後ろにいる


[Chorus]
But you'll be made of passion, out of love
君は情熱と愛によって作られた

Keep us alive up above
僕たちに生きる活力を与えてくれる

And I won't make a plan for who you'll be
君が誰になるかなんて 考えちゃいない

You'll be named after me
君は僕にちなんで名づけられた