【和訳】Madeon - Hold Me Just Because












 「Hold Me Just Because」は Madeon の2ndアルバム「Good Faith」の8番目に収録されています。アウトロの歌詞は Madeon がフランス出身ということもあり、フランス語で書かれています。


Hold me just because
ただ何となくでいいから 僕を抱きしめてくれ

We're alone together
僕たちは二人きりだ

I've been wasting away on my own
僕は一人で衰弱していた

I've been waiting for this to get old
歳をとるのを待っていたんだ

I've been trying my best to get over you
君を乗り越えるために 最善を尽してきた


Hold me just because
ただ何となくでいいから 僕を抱きしめてくれ

We're alone together
僕たちは二人きりだ
 'Til there's nothing left of me at all
僕に何も残らなくなるまでは

Just a memory you can recall
君が思い出せる思い出だけ

I was only a child when I fell for you
君に恋をしたとき 僕はただの子供だった


Hold me one last time so I can let you go
最後にもう一度抱きしめて そしたら君を手放すから

Something on my mind I need to let you know
僕の心に芽生えた気持ちを 君に伝える必要があるんだ

'Til there's nothing left of me at all
僕に何も残らなくなるまでは

Just a memory you can recall
君が思い出せる思い出だけ

I was only a child when I fell for you
君に恋をしたとき 僕はただの子供だった


Hold me just because[×3]
ただ何となくでいいから 僕を抱きしめてくれ


Tu m'as encouragé à-
君は僕を励ましてくれた...

Bah à créer un truc quoi et-
何かを作る方法と...