【和訳】​shinigami – Butterfly Kisses









 曲のタイトルである「Butterfly Kisses」は瞬きをしながらまつ毛でキスをすることです。これは一般的に親愛を表現する行為ですが、shinigami は恋人の不義理によって、愛が偽物であることを悟ります。


[Verse 1: Shinigami]
This time last November...
今回は去年の11月だった


This time last November, thought the pain would last forever
今回は去年の11月だった この痛みは永遠に続くと思っていた

I felt fine this last September, laid to rest in mid December
去年の9月に気分がよくなって 12月中旬に休んだ

Baby, would you please just stay the night 'cause I can't sleep
眠れないから 夜だけ一緒にてくれないか

When you run your fingers down my cheek
君が指で僕の頬を撫でると

Butterfly kisses make me weak
バタフライキスが僕を脆くしてしまう

My eyes burst open at the seam
僕の瞳が大きく開かれた

I knew your love was just a dream
知っていた 君の愛はただの夢だって

Ice cold tears on my Christmas tree
僕のクリスマスツリーに冷たい氷の涙

I knew nobody could love me, yeah
分かっていた 誰も僕を愛してくれないって


[Verse 2: Teen Pregnancy]
Up all night, I can't sleep
一晩中 眠れない

Every single word you said to me has got me weak
君が僕に言った 一つ一つの言葉が 僕を脆くしたんだ

Tell me all your lies, its all on me
君の嘘を全部教えてくれ 全部僕のせいだ

Demons screamin' at me, tell 'em all to fuckin' leave
悪魔は僕に向かって叫んで みんなに立ち去れって言うんだ

Lately I feel like I've been working on the wrong side
最近の自分は 間違ったことをしているんじゃないかと感じている

I've been doing fine, I guess I'm alright
僕は元気さ 大丈夫だと思っている

Lie to me again, you said he's just friend
また僕に嘘をつく アイツはただの友達だと君は言った

Tell me when this happened, you sit there and laugh
そうなったら教えて 君はそこで座って笑っている

You said this would never end[×2]
決して終わらないと君は言った

You said he's just a friend
アイツはただの友達だと君は言った

Lie to me again
また僕に嘘をつく


[Verse 3: YungJZAisDead]
This time last December I was numb
今回は去年の12月 何も感じなくなっていた

I just wish that you were laying right here in my arms
君が僕の腕の中で寝ていることを願っている

You said it's forever but a year later you're gone
君は言った 永遠だと でも去年に君はいなくなった

I just want it all back, let's go all the way back
全て戻したいんだ 全部戻しに行こうか

Tell your lies, this time it's so cold at night
君の嘘を教えて 今回はとても冷たい夜のことだった

Trying to open myself now, but baby I'm dying inside
自分の弱さを受け入れようとしていたけど 僕の心は死にかけていた

Remember last Christmas, you were on my wish list
去年のクリスマスを思い出す  君は僕のウィッシュリストにいた

Under sheets were hidden, I see you in my vision
シーツの下に隠されていた 君に僕は自分のビジョンを重ねていた

You're on my wish list
君は僕のウィッシュリストにいたんだ