【和訳】Killstation – Manipulation











 「Manipulation」は Killstation のアルバム「The Two of Us Are Dying」の7番目に収録されています。曲名の「Manipulation」とは操作という意味があり、彼は彼女に操られていたことを自覚しています。


[Chorus]
Somewhere in the back of my mind
心のどこかに

There's a place that I hide
俺が隠れている場所がある

All the things that I despise about you
俺が君を軽蔑する あらゆる理由

And how you breaking my mind
そして 君が俺の心を壊す方法

I been taking my time
時間をかけていたんだ

I don’t think you decide, it's all—
君が決めるとは思わない 全部

Take the things that make me human
俺を人間たらしめるものを奪うんだ

Time and time again you ruin everything
何度も何度も 君はすべてを台無しにする

We had to do it
俺たちはそうしないといけなかった

I don't need to feel so useless
俺はそんなに役に立たないと感じる必要なんてないんだ


[Bridge]
That make me human
それが俺を人間たらしめる

To feel so useless
役に立たないと感じるために


[Chorus]
Somewhere in the back of my mind
心のどこかに

There's a place that I hide
俺が隠れている場所がある

All the things that I despise about you
俺が君を軽蔑する あらゆる理由

And how you breaking my mind
そして 君が俺の心を壊す方法

I been taking my time
時間をかけていたんだ

I don’t think you decide, it's all—
君が決めるとは思わない 全部

Take the things that make me human
俺を人間たらしめるものを奪うんだ

Time and time again you ruin everything
何度も何度も 君はすべてを台無しにする

We had to do it
俺たちはそうしないといけなかった

I don't need to feel so useless
俺はそんなに役に立たないと感じる必要なんてないんだ