【和訳】Powfu - death bed











 「death bed」は Powfu のアルバム「Some Boring, Love Stories, Pt. 2」に収録されています。この曲には beabadoodee の「Coffee」をサンプリングされています。


[Intro: beabadoobee]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないで 寝ないでよ

I'll make a cup of coffee for your head
あなたの頭を起こすためにコーヒーを淹れるわ

It'll get you up and going out of bed
そしたらあなたは起きて ベッドから出てくるの


[Verse 1: Powfu]
Yeah, I don't wanna fall asleep, I don't wanna pass away
ああ 寝たくないよ 死にたくないよ

I been thinking of our future 'cause I'll never see those days
僕たちの未来について考えていた だって過去のことは振り返らないから
 
I don't know why this has happened, but I probably deserve it
どうしてそうなったかは分からないけど きっとそうなる運命だったんだ

I tried to do my best, but you know that I'm not perfect
ベストを尽くしたけど 君は知っていた 僕が完璧じゃないことは

I been praying for forgiveness, you've been praying for my health
僕は許してもらうために祈っていた 君は僕の健康を祈っていた

When I leave this earth, hopin' you'll find someone else
僕が死んだら 君が新しい人を見つけてくれることを願っているよ

'Cause yeah, we still young, there's so much we haven't done
だって ああ 僕たちはまだ若いから やってないことはたくさんあるんだ

Getting married, start a family, watch your husband with his son
君は 結婚して家族を作って 夫と子供と一緒にいる

I wish it could be me, but I won't make it out this bed
それが僕だったらよかったのに でも僕はこのベッドから出ることはない

I hope I go to heaven so I see you once again
天国に行くつもりだから また会おう

My life was kinda short, but I got so many blessings
僕の人生は短かったけど たくさんの幸福を手に入れた

Happy you were mine, it sucks that it's all ending
嬉しかった 君は僕のものだったんだ それがすべて終わってしまうのは悲しいよ


[×2]
[Chorus: beabadoobee, Powfu, beabadoobee & Powfu]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないで 寝ないでよ

I'll make a cup of coffee for your head
あなたの頭を起こすためにコーヒーを淹れるわ

It'll get you up and going out of bed
そしたらあなたは起きて ベッドから出てくるの


[Verse 2: Powfu]
I'm happy that you're here with me, I'm sorry if I tear up
君と一緒にいれて嬉しいよ 泣き出してしまったらごめんね

When me and you were younger, you would always make me cheer up
僕と君が若かったころは 君はいつも僕を元気づけてくれた

Taking goofy videos and walking through the park
間抜けな動画を撮影して 公園を歩いていた

You would jump into my arms every time you heard a bark
大きな音が聞こえたらいつも 君は僕の腕の中に飛び込んでくる

Cuddle in your sheets, sang me sound asleep
君のシーツを抱きしめながら 君は僕に子守唄を歌ってくれた

I sneak out through your kitchen at exactly 1:03
1時3分に こっそりと君のキッチンを覘いた

Sundays went to church, on Mondays watched a movie
日曜日は教会に行って 月曜日は映画を見に行った

Soon you'll be alone, sorry that you have to lose me
もうすぐ君は一人になる ごめんね 君とは離れないといけないんだ


[×5]
[Chorus: beabadoobee, Powfu, beabadoobee & Powfu]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないで 寝ないでよ

I'll make a cup of coffee for your head
あなたの頭を起こすためにコーヒーを淹れるわ

It'll get you up and going out of bed
そしたらあなたは起きて ベッドから出てくるの