【和訳】nothing,nowhere. - ​houdini











 彼はこの曲で、幼少期は親と一緒に地下に住んでおり、無為な人生を送っていたことを語っています。曲のタイトルからも分かる通り、彼はまさにそういった人生から逃げ出すことを望んでいます。








[Verse 1]
I swear that I'ma die in this basement
俺はこの地下室で死んでやるって誓うよ

Isolation is the high that I'm chasing
孤独は俺が最も追い求めていたもの

Overdose on lonely nights, how I waste it
孤独な夜にオーバードーズ なんて無駄なことをしたんだ

I can feel the reaper close, I hear him pacing
近くに死神がいるのを感じる 彼の足音が聞える

The days roll by, nothing changes
日々が過ぎる 何も変わらない

Sunset, sunrise, losing patience
陽が落ちて 陽が昇って 三日坊主なまま

I'm too far gone, don't try to save me
俺は自分を救えないまま 遠くに行ってしまった

I hate myself more than any man could ever hate me
俺は俺のことを嫌ってくる誰よりも 俺のことが嫌いだ


[Hook]
Well alright, yeah
なんとかなるさ ああ

Well alright, alright, no no
なんとかなるさ

Well alright, I'mma fade into the night
なんとかなるさ  俺は夜に紛れて消えていく

Cut you straight out of my life, yeah
俺に関わるのはもうやめてくれ

Well alright, yeah
なんとかなるさ ああ

Well alright, alright, no no
なんとかなるさ

Well alright, this is the last time you see me
なんとかなるさ これで君と会うのは最後だから

Call me young Houdini
俺を若いフーディーニと呼んでくれ


[Verse 2]
I'm cutting my ties and I'm closing the blinds
俺は自分の交友関係を断って ブラインドを閉める

And I'm shutting my eyes, yeah
そして目を閉じる

'Cause life is a lie and I'm sick and I'm tired
だって人生は嘘ばっかりだし 俺はもう疲れ果ててしまったから

Of the planet outside, I
地球の外にいる気分だ

Say that I'm fine, but you know that's a lie
俺は大丈夫だって言う  だけど君はそれが嘘だって知っている

And I mean it this time, yeah
今回もそういうことなんだ

I'm better alone, so don't hit up my phone
俺は独りぼっちのほうがいい だから連絡もよこさなくていい

And I mean it
そういうことなんだ

Disappear from the pain like I'm Dave Blaine
デビット・ブレインみたいに痛みから逃げる

You know my name, you don't know me
君は俺の名前は知っているけど 俺のことは知らない

Cause I've been this way, keep it low key
だって 俺はこの道では地味なほうだから

Yeah, you don't know the first thing about me
ああ 君も最初は俺のことを知らなかっただろう

Abracadabra, I fucked up my life
アブラカタブラ 俺の人生は滅茶苦茶だ

If I did it once, I'll do it twice
一度やったら またやるだろう

Probably better if I stay away
きっと俺はこのままでいいんだ

For my final I can fade away
最後には消えていなくなれるさ


[Hook]
Well alright, yeah
なんとかなるさ ああ

Well alright, alright, no no
なんとかなるさ

Well alright, I'mma fade into the night
なんとかなるさ  俺は夜に紛れて消えていく

Cut you straight out of my life, yeah
俺に関わるのはもうやめてくれ

Well alright, yeah
なんとかなるさ ああ

Well alright, alright, no no
なんとかなるさ

Well alright, this is the last time you see me
なんとかなるさ これで君と会うのは最後だから

Call me young Houdini
俺を若いフーディーニと呼んでくれ


[Bridge]
I've been away, don't say my name
俺はもう行くよ 名前を言わないでくれ

Cut it out, cut it out, oh no
やめろ やめてくれ

And you can try but it's no use
いくらやっても無駄だよ

Cut it out, cut it out, ayy
やめろ やめてくれ


[Hook]
Well alright, yeah
なんとかなるさ ああ

Well alright, alright, no no
なんとかなるさ

Well alright, I'mma fade into the night
なんとかなるさ  俺は夜に紛れて消えていく

Cut you straight out of my life, yeah
俺に関わるのはもうやめてくれ

Well alright, yeah
なんとかなるさ ああ

Well alright, alright, no no
なんとかなるさ

Well alright, this is the last time you see me
なんとかなるさ これで君と会うのは最後だから

Call me young Houdini
俺を若いフーディーニと呼んでくれ


pace : 歩く
roll by : 過ぎる
Houdini : ハリー・フーディーニ、脱出王の異名で知られる世界で最も有名な奇術師
Dave Blaine : デビット・ブレインアメリカ出身の奇術師
low key : 地味、目立たない
fucked up : めちゃくちゃ、台無し