【和訳】Nihils – Help Our Souls









ソウルとポップを合わせたような曲
メタファーが多く歌詞の理解は困難でした


I've been stumbling around between the lines of red and blue
赤と青のラインの間でつまずいていたんだ

I was coloring thoughts for the sake of finding truth
真実を見つけるために思考を彩らせる

Was following rules, counting all of my good deeds
ルールに従って 自分がしてきた善行を数える

Living in fear, hell at my feet, heaven is out of reach
恐怖の中で生きて 地獄に服従し 天国は届かないところにある


And there's a fire that I once laid
寝室で火事が起きた

There's a fire but no fire brigade
しかし消防隊はいなかった


Help our souls tonight
今夜僕たちの心を癒してくれ

We are losing, losing this fight
この戦いに負けている

Help our souls tonight
今夜僕たちの心を癒してくれ

Is there no one on our side
味方なんて誰もいないから


Who's gonna help our souls tonight?
誰が僕たちを今夜助けてくれるんだ?

No one here to
ここにはいない

Help our souls tonight
今夜僕たちを癒してくれる

It's on me, it's on you to survive
僕がおごるよ 君だって生き残れよ


And with the rising sun
太陽が昇ると

I arose from ash and dust
灰や埃から起き上がって

I, finally saw the world for it what was the good and bad
結局何が良くて何がダメかのために世界を見る

They were part of one
彼らは一部だった

No matter how hard I tried to run
僕がどれだけ一生懸命走ったとしても


It's always darkest before the dawn
夜明け前はいつも暗いんだ

Believe it cause you know it's inside you
信じているよ 君の中にあるって君自身が知っているからね


Trust the fire
炎を信じて

Not the fire brigade
消防士じゃないよ


Help our souls tonight
今夜僕たちの心を癒してくれ

We are losing, losing this fight
この戦いに負けている

Help our souls tonight
今夜僕たちの心を癒してくれ

Is there no one on our side
味方なんて誰もいないから


Who's gonna help our souls tonight?
誰が僕たちを今夜助けてくれるんだ?

No one here to
ここにはいない

Help our souls tonight
今夜僕たちを癒してくれる

Trust me trust me we'll be alright
信じて 僕たちが大丈夫だってことを


Oh we're burning up inside
僕たちの内側で燃えている

With these questions on our minds
疑問と共に

It's a quest for the heart
それは感情の探求さ

Gotta let go, restart
もう行かなきゃ また始めよう


Looking who to blame
誰を非難するべきか見てみよう

Who to trust in this game
このゲームで信頼できる誰か

The victims shall remain
犠牲者は残るだろう

As long as we deny our reign
僕たちが支配することを拒み続ける限り


The power that we seek
僕たちが探す力

In our hands, in our feet
この手で この足で

This song, it's a melody
この曲 このメロディー

A four part remedy
4つの救済法


So don't be afraid, cause there's nothing to fear
恐れることはない 恐怖はないから

Don't let me hear you say, don't let me hear who's gonna
君の言うことは聞きたくない 誰のことも



sake :~の為に
deed : 行い
brigade : 隊
It's on me : 僕のおごり
it's on you : 君だって(責任がある)
arise(arose) : 起き上がる