【和訳】Bastille - Send Them Off!








 この曲は1977年に公開されたイタリアのSF映画、『Cosmos: War of the Planets (Anno zero – Guerra nello spazio)』を基に作られたらしいです。
 日本では公開されてないので内容はよく分かりませんが、レビューサイトは10点中2.7点とあまり評価は良くないそうです。



"It was a slight on my honor, so he deserved it."
私の名誉を傷つけたから彼はそれなりの罰を受けてもらう

"But we're talking about the most brilliant mind this world has ever seen."
しかし私たちは比類なき美しさを持つ精神について話している


I've got demons running round in my head
頭の中を走り回る悪魔を捕まえた

And they feed on insecurities I have
彼らは私の不安を糧にする

Won't you lay your healing hands on my chest?
私の胸に手を置いて癒してくれないか?

Let your ritual clean
あなたの儀式を清めて


Soak the ropes with your holy water
聖水にロープを浸して

Tie me down as you read out the words
言葉を唱えながら私を縛ってほしい


Set me free from my jealousy
嫉妬から私を解放してほしい

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?

I want to be free as I'll ever be
これからずっと自由になりたい

Exorcise my mind
私の心を追い払って

Help me exorcise my mind
私の心を追い払うのを手伝って


Desdemona, won't you liberate me?
デズデモーナ、私を自由にしてくれないか?

When I'm haunted by your ancient history
私が君の古代史に取りつかれているとき

Close these green eyes and watch over as I sleep
緑の瞳を閉じて私が寝ているときは見守っていて

Through my darkest of dreams
私の夢の中で最も暗いのを見抜いて


Be the power to compel me?
それは私を強要する力?

Hold me closer than anyone before
誰よりも近くで私を抱きしめて


Set me free from my jealousy
嫉妬から私を解放してほしい

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?

I want to be free as I'll ever be
これからずっと自由になりたい

Exorcise my mind
私の心を追い払って

Help me exorcise my mind
私の心を追い払うのを手伝って


I should be thinking about nothing else when I'm with you, you
私はあなたと一緒にいるときは他に何も考えないはずだ

With you, you, ooh
あなたと一緒の時は

I should be thinking about nothing else when I'm with you, you
あなたと一緒にいるときは他に何も考えないはずだ

With you, you, ooh
あなたと一緒の時は


"Your mind exists somewhere altogether different.
あなたの心は まったく別のどこかにある

It lives in a world where feelings simply cannot be defined by words."
気持ちが言葉では簡単に定義できないような世界で生きている


Set me free from my jealousy
嫉妬から私を解放してほしい

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?

I want to be free as I'll ever be
これからずっと自由になりたい

Exorcise my mind
私の心を追い払って

Help me exorcise my mind
私の心を追い払うのを手伝って


Help me exorcise my mind
私の心を追い払うのを手伝って

Won't you exorcise my mind?
私の心を追い払ってくれないか?



deserve :値する
insecurity : 不安
chest : 胸
soak : 浸す
exorcise : 厄除け、よくない考えを払いのける
Desdemona : デズモナーデ、戯曲『オセロ』の登場人物
haunted :取りつかれたような、悩んでいる
compel : 強制させる
anyone before : 誰よりも先に