【和訳】Years & Years - Meteorite









 この曲はラブソングで歌っているのは男性だということを考れば、相手は女性だと考えるのが普通なのですが、歌詞を見てみると相手は男らしく書かれており違和感があります。 
 しかし、この曲を歌っているバンドのボーカルはゲイをカミングアウトしているので、それを考慮すれば腑に落ちます。



I don't know how it led to this
ここまでやってきた方法は分からないんだ

I felt a tremor in your kiss
君のキスで激震が走った

Earth shakes, and I answer it
地震のようだった

My body realigns
僕の身体が再編成される

It's too much, I cannot handle this
それを制御することができない

I taste, the pleasure on your lips
君とのキスで喜びを味わった

You make, planets start to spin
君は惑星を回し始める

I'm ready to ignite
火をつける準備はできている


Let me feel your devotion
君を深く愛しているって感じさせてくれ

Let me feel your emotion
君の感情を感じさせてほしい

Love me like it's the last night
昨夜みたいに愛してくれ

Like it's the last night
昨夜みたいに


Hit me like a meteorite, woah
隕石のように僕を打ってくれ

Hit me like a meteorite, oh
隕石のように僕を打ってくれ

Hit me like a meteorite
隕石のように僕を打ってくれ

Don't let me go, don't let me go
絶対に離さないほしい


You've been, following the rush
君はあの騒ぎの後もついてきてくれた

I've sinned, but I keep it hush
僕は罪を犯したけど黙っていた

You're near, but it's not enough
君は近くにいたけど満たされなかった

I need this to survive
生き残るためにはこれが必要なんだ

Reckless, what I'm heading for
無謀と目的地が

Lights flash, and I hear a roar
明かりがきらめき轟音を聴いた

One touch and you're so powerful
少しふれたら君はとても力強くて

You're burning through the night
君の輝きは夜を照らす


Let me feel your devotion
君を深く愛しているって感じさせてくれ

Let me feel your emotion
君の感情を感じさせてほしい

Love me like it's the last night
昨夜みたいに愛してくれ

Like it's the last night
昨夜みたいに


Hit me like a meteorite, woah
隕石のように僕を打ってくれ

Hit me like a meteorite, oh
隕石のように僕を打ってくれ

Hit me like a meteorite
隕石のように僕を打ってくれ

Don't let me go, don't let me go
絶対に離さないほしい

I can feel it coming tonight
今夜来ているって感じられる

Don't let me go, don't let me go
絶対に離さないほしい
 

Our path turned to stone, everything's falling
僕たちの行く手は石に変わってあらゆるものが落ちていく

In silver and gold, colour's are warning
銀と金 色は警告だ

And I see it, gold, when I look to the sky
空に目を向けたときに黄金を見た

I want it all tonight, I want it all tonight
僕は今夜それらすべてが欲しい


Hit me like a meteorite, woah
隕石のように僕を打ってくれ

Hit me like a meteorite, oh
隕石のように僕を打ってくれ

Hit me like a meteorite
隕石のように僕を打ってくれ

Don't let me go, don't let me go
絶対に離さないほしい

I can feel it coming tonight
今夜来ているって感じられる

Don't let me go, don't let me go
絶対に離さないほしい



tremor : 震え
realign : 再編成
ignite : 火をつける
devotion :献身
meteorite : 隕石
hush : 静かにさせる
reckless : 無謀にさせる
roar : 轟音