【和訳】James Blunt - Love Me Better









 ドロップのクリーンギターが綺麗な今流行りのチルアウトな曲
 どことなく Ed Sheeran の作る曲に似ている



People say the meanest things
皆最低なことばかり言う

Yeah I've been called a dick, I've been called so many things
ディックって呼ばれてきた 様々な呼び名があった

I know I've done some shit that I admit deserves it, but that
確かにそう呼ばれても仕方のないことをしてきた だけど

That don't mean it doesn't sting
だからと言ってその言葉が僕に刺さらないわけじゃない

Saw you standing outside a bar
バーの外に立っている君を見た

Would have said you're beautiful but I've used that line before
以前なら「君は美しい」って言っただろうけど もうその口説き文句使っているからなあ

Now I've had my share of shallow nights
今この浅い夜を共有したい

'Cause I was scared to get it right
けじめをつけるのが怖かったから

So I was hanging with whoever
だから僕は誰とでもぶら下がっていた


But baby then you
だけど君は

You love, love, love me, love me better
もっと僕のことを愛して欲しい

You love, love, love me, love me better
もっと僕を愛してほしい

There's been times I gave myself
自分自身を与えたときもあった

To someone else, to someone lesser than you
他の誰か 君よりも小さい人に

Love, love, love me, love me better
もっと僕を愛して

Love me better
もっと僕を愛して


When I met you I was treading water
君に会った時僕は立ち泳ぎしていた

And baby I know you know I got an eye that wanders
君が僕の目を彷徨わせているの分かっているだろう

But right now in this car that we're driving to your sister's
だけどたった今君の妹の車の中で

All I'm lookin' for is something that's forever
僕が探しているものは永遠だ


But baby then you
だけど君は

You love, love, love me, love me better
もっと僕のことを愛して欲しい

You love, love, love me, love me better
もっと僕を愛してほしい

There've been people that I've loved before
前に愛していた人はいたけど

But they were something lesser, 'cause you
彼らの愛は君よりも少ないんだ だから

Love, love, love me, love me better
もっと僕を愛して


Love me
僕を愛して

Love me better
もっと

Love me
僕を愛して

Love me better
もっと僕を愛して


People say the meanest things
人々は最悪なことばかり言う

Yeah, but truth be told, I don't care what they think
だけど本当のことを言うとそんなに気にしてはない

I got someone who is lying in my bed right next to me
ベッドで僕の横で寝ている人がいる

Yeah she love, love, loves me
彼女は僕を愛している

Love, love, loves me
僕を愛している

Better
もっと

Loves me better
もっと僕を愛している


There's been times I gave myself
自分自身を与えたときもあった

To someone else, to someone lesser than you
他の誰か 君よりも小さい人に

Love, love, love me, love me better
もっと僕を愛して



meanest :最悪
sting : 指す
shallow : 浅い、淡い
get it right : 決着をつける
treading water :立ち泳ぎ