【和訳】RADWIMPS - Shape Of Miracle










 この曲は映画「空海―KU-KAI―美しき王妃の謎」に出て来る楊貴妃をイメージして作ったそうです。メロディーも歌詞も綺麗ですね。

  fullはここ


Hello, so you are my miracle
こんにちは あなたはまさに私の奇跡

Where are your eyes to look into?
あなたの目には何が映っているの?

How are you?
調子はどう?

I've been longing for you
私はあなたに憧れてきた

Where is your mouth to question "Why?"
「どうして?」って疑問が零れるあなたの口はどこにあるの?

Don't leave your words bring them with you now
言葉と一緒にいなくならないで

You're still in charge of what you felt
あなたは未だに自分の感じていることを胸の内に秘めている

No one can tell you how to finish your love
誰もあなたにその愛の終わらせ方を教えてはくれない

That was so easy to start
始めるのは簡単だったそれを


Hello my dearest one miracle
こんにちは 私の親愛なる奇跡よ

You are capricious and unkind
あなたは移り気で薄情で

You're always hiding in back of fate
いつも運命の後ろ側に隠れている

Now is the time to do your job
今はあなたは仕事をする時間だ


Like no one can measure the size of the sea
誰も海の広さを測ることができないように

You'll never to notice how far my soul goes with you
私の魂とあなたの距離がどのくらい離れているのかを あなたは知ることはないのでしょう

Hello, if you are my miracle
やあ もしあなたが私の奇跡なら

Where are your eyes to look into?
あなたの目には何が映っているの?

Where are your tears running from?
あなたの涙は何から逃げているの?


I will let you go[×2]
私たちは離れ離れになるでしょう

I won't say goodbye I won't look behind
別れを告げることも あなたの後姿を見ることもない

I will just leave my deepest sorrows behind
ただ深い悲しみを残すだけだ

As big as all of the joy we raise together 
同じくらいの大きさまで私たちが積み上げた喜びの後ろで


longing : 憧れ
in charge of : 任される
capricious : 気まぐれ
unkind : 不親切、薄情
sorrow : 悲しみ