【和訳】Frenship - 1000 Nights













 この曲は Alternative Radio で1000万回以上もストリーミングされています


When the fever's gone
熱が治まったとき

And the rose to dust
バラは塵になる

I touchdown Sunday
そんな日曜日


To tie the loose ends up
緩んだ結び目を締める

With a pocket full of
いっぱいになったポケットの

That gypsy stuff
ジプシーの持ち物

I heard you calling me, calling me, calling me
君が僕に電話してるのを聴いた

Through the dissonance
不協和音を通して

I've been known to run
僕は走ることで知られている

Just to feel the rush
急いでいると感じると

But the dying sun
だけど太陽が暮れると

Has illuminate so much
とてもひかり輝く


It's hard to see beyond what's in sight
目に見えるもの以外を見るのは難しい

But when you tear the light I've realized
だけど光を裂いたときに分かるだろう


For 1000 nights
1000の夜に

I've been a restless soul
僕は落ち着きのない魂だった

Just wasting time
無駄な時間

Digging up fool's gold
黄鉄鉱を掘る

It took a 1000 nights
千夜もかかった

Being on my own
自分のものになるのに

For me to find
自分の為に見つけた

It was all fool's gold
それはすべて黄鉄鉱だった


I felt the fever on
熱をだした

But couldn't taste the fruit
だけどフルーツの味はしなかった

There's a bulletproof bond
それは防弾でつながっていた

Between me and you
僕と君の間を


It's hard to see beyond what's in sight
目に見えるもの以外を見るのは難しい

But when you tear the light I've realized
だけど光を裂いたときに分かるだろう


For 1000 nights
1000の夜に

I've been a restless soul
僕は落ち着きのない魂だった

Just wasting time
無駄な時間

Digging up fool's gold
黄鉄鉱を掘る

It took a 1000 nights
千夜もかかった

Being on my own
自分のものになるのに

For me to find
自分の為に見つけた

It was all fool's gold
それはすべて黄鉄鉱だった

(×2)
It was all dead bones, heaven knows
それはすべて死んだ骨だって天国は知っている


It's hard to see beyond what's in sight
目に見えるもの以外を見るのは難しい

But when you tear the light I've realized
だけど光を裂いたときに分かるだろう


For 1000 nights
1000の夜に

I've been a restless soul
僕は落ち着きのない魂だった

Just wasting time
無駄な時間

Digging up fool's gold
黄鉄鉱を掘る

It took a 1000 nights
千夜もかかった

Being on my own
自分のものになるのに

For me to find
自分の為に見つけた

It was all fool's gold
それはすべて黄鉄鉱だった



touchdown : 着地
end up : 結局
dissonance : 不協和音
restless : 落ち着きのない
fool's gold : 黄鉄鉱