【和訳】Broken Bells – After the Disco










 この曲はウイニングイレブン2016のサウンドトラックに収録されているので、聴いたことがある人は多いかもしれません。


After your faith has let you down
信じていたものに裏切られた後は

I know you'll want to run around
走り回って

And follow the crowd into the night
大衆に紛れて夜遅くまでいる

But after the disco
だけどディスコのあとは

All of the shine just faded away
あらゆる光はただ消え去った

Oh oh oh oh

Do what you want
何をしたいの

Do what you will
何をするの

Don't tell me it's not our time
言わなくてもいいけどさ


Cause I'm
僕は

Waiting here much too long and
ここで長い間待っているから

Don't assume
決めつけないで

That I need your love
僕が君の愛を必要としていることを

The chill of night has got you dancing away
夜の冷たさは君を踊らせる

And I'm
そして僕は

Not the dreamer or the dream you're
夢想家でも君の望むものでもない

Out there looking for
もっと世間に目を向けて


How did I get in this winding maze of love?
どのようにして僕はこの入り組んだ愛の迷路に迷い込んだのか

And there's something wrong and it's sending you
何かが間違っているって君に伝える

Round and round 'til we go nowhere
僕たちは堂々巡りをしている


I see the ashes on the ground
地面の灰を見る

I know the world is burning down
世界が焼け落ちたのを知っている

And under the cold and empty moon
冷たくて空虚な月の下で

But after the disco
だけどディスコのあとでは

All of the shine just faded away
あらゆる光はただ消えさった

Oh oh oh oh

Do what you want
何をしたいの

Do what you will
何をするの

But you can't hide
だけど隠すことはできない

Oh oh oh oh

Do what you want
何をしたいの

Do what you will
何をするの

Don't tell me it's not our time
言わなくてもいいけどさ


Cause I'm
僕は

Waiting here much too long and
ここで長い間待っているから

Don't assume
決めつけないで

That I need your love
僕が君の愛を必要としていることを

The chill of night has got you dancing away
夜の冷たさは君を踊らせる

And I'm
そして僕は

Not the dreamer or the dream you're
夢想家でも君の望むものでもない

Out there looking for
もっと世間に目を向けて


How did I get in this winding maze of love?
どのようにして僕はこの入り組んだ愛の迷路に迷い込んだのか

And there's something wrong and it's sending you
何かが間違っているって君に伝える

Round and round 'til we go nowhere
僕たちは堂々巡りをしている



assume : 仮定
out there : 世の中、あそこ
winding : 曲がりくねった