【和訳】Cartoon feat. Daniel Levi - On & On










 この曲は SoundCloud の NCS のアカウントの中では4番目に Like の数が多く、とても人気があります。



Hold me close 'til I get up
僕が起きるまで抱きしめて

Time is barely on our side
もう時間はない

I don't wanna waste what's left
残っているものを無駄にしたくはない

The storms we chase are leading us
僕たちが追いかけていた嵐が導いてくれる

And love is all we'll ever trust, yeah
僕たちはいつも愛を信じている

No, I don't wanna waste what's left
残っているものを無駄にしたくはない


And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

Through the wastelands, through the highways
荒野や高速道路を抜ける

'Til my shadow turns to sunrays
僕の影が太陽の光に変わるまで

And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

Through the wastelands, through the highways
荒野や高速道路を抜け

And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

On we'll go
進んでいく


Finding life along the way
途中で生き方を見つけた

Melodies we haven't played
奏でたことのないメロディー

No, I don't want no rest
休憩したくない

Echoin' around these walls
壁に反響する

Fighting to create a song
曲作りに苦戦する

I don't wanna miss a beat
鼓動を逃したくない


And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

Through the wastelands, through the highways
荒野や高速道路を抜ける

'Til my shadow turns to sunrays
僕の影が太陽の光に変わるまで

And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

Through the wastelands, through the highways
荒野や高速道路を抜け

And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

On we'll go
進んでいく


(×2)
And we'll grow in number
僕たちは歳を重ねて

Fueled by the thunder, see the horizon
雷鳴にのって 水平線を見る

Turn us to thousands
僕たちを何千のものに変えて



And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

Through the wastelands, through the highways
荒野や高速道路を抜ける

'Til my shadow turns to sunrays
僕の影が太陽の光に変わるまで

And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

Through the wastelands, through the highways
荒野や高速道路を抜け

And on and on we'll go
僕たちは進み続ける

On we'll go
進んでいく




barely : 辛うじて
on and on : 続ける
wasteland : 荒野
along the way : 途中で
Echoin' : 反響する