【和訳】Coldplay – All I Can Think About Is You











 最初この曲を聴いた時はゆったりした曲だなと思ったんですが、後半からの盛り上げがX&Yに収録されている Fix You を想起させます。だんだん原点回帰しているような感じもしますけど、もっとキラキラしたサウンドも聴きたいですね。



One, two, three
1,2,3


Fish fell out of water
魚は水中から抜け出して

Bird stuck on the ground
鳥は大地に夢中になった

Chaos giving orders
混沌が秩序をもたらす

Everything is upside down
全てが真っ逆さま

The whole world on a flight path
飛行経路上の全世界

I wonder where they'll go, ah
彼らはどこにいくのだろうか

Trouble's on the outside, I know
問題は外にあるって知っている


But now, all I can think about is you
だけど僕が考えられるのは君のことだけ

All I can think about is you
君のことしか考えられないんだ

If all that I’m on earth to do
もし僕が地球に立っているのに精一杯で

Is solo, then what a lone poor shoe
独りで歩く孤独でみすぼらしい靴だったら

I want to walk in a two
二つ一緒に歩きたいんだ


Go
行こう

It's all I can[×3]
それは僕ができることすべて

It's all I can do[×2]
僕の精一杯だ


Everything is falling all around you
万物が君の周りに落ちていく

It’s all I can do
僕は精一杯なんだ

All I can think about is you
君のことを考えるので

It’s all I can
僕は精一杯なんだ

All I can think about is you
君のことを考えるので

Love is the only thing left that’s true
愛だけがただ一つ残っている真実だ



fall out of : こぼれる、抜け出す
stuck on : 夢中になる
upside down : 逆さま
flight path : 飛行経路
It’s all I can ~ : ~するのがせいぜいだ