【和訳】Sorority Noise – No Halo











 この曲は、ボーカルが久しぶりに実家に帰ったときに、近隣に住んでいた知人に会いに行こうとしたら既に亡くなっていたが、それを知らずに会いに行って喪失感を感じたという実体験をもとにしたそうです。


This last week
これが最後の週

I slept 8 hours total, I barely sleep
合計8時間寝た 私はほとんど眠らない

Maybe that's why I've been weak
そんなだから私は体が弱いのだろう

The same things that plague you still plaguing me
あなたが私を悩ませるのは疫病と同じようなものだ

God called you to fulfill a vacancy
主はあなたに空白を埋めるよう呼びかけた

I tried to see why it wasn't me
なぜそれが私じゃないのだろうか


So I didn't show up to your funeral
だから私はあなたの葬儀に現れなかった

But I showed up to your house
だけどあなたの家に出向いた

And I didn't move a muscle
なにもなかったかのような顔で

I was quiet as a mouse
私はネズミのように静かだった

And I swore I saw you in there
あなたとそこで会うと誓った

But I was looking at myself
だけど私は自分自身を見ていた


I'm placing bets against myself
自分自身に賭ける

And honestly I'm a mess
正直なところ混乱している

With the car engulfed in flames
炎に飲み込まれた車に

I am a wreck
私はどうしていいか分からない

Things I should have said through call or text
私が伝えておくべきだったこと

I've just really been so busy and I regret
忙しくてとても後悔している


Cause if there's no rest for the wicked
もし邪な人のための安息がなかったら

I'm as evil as it gets
最悪だ

Thing I should have said
私が言うべきだったこと


So I didn't show up to your funeral
だから私はあなたの葬儀に現れなかった

But I showed up to your house
だけどあなたの家に出向いた

And I didn't move a muscle
なにもなかったかのような顔で

I was quiet as a mouse
私はネズミのように静かだった

And I swore I saw you in there
あなたとそこで会うと誓った

But I was looking at myself
だけど私は自分自身を見ていた


So when you show up to my funeral
だからあなたが私の葬儀に現れたとき

Will you be wearing white or black?
あなたは白の正装をしてくるの?それとも黒?

And I know the voice is in you
あなたの中に声があるって知っている

It's the energy I lack
それは私に欠けているエネルギー

So if there's a race to heaven
だからもし天国へのレースがあったら

I will surely come in last
私はきっと最下位だろう

And if there's a race to heaven
もし天国へのレースがあったら

I will always come in last
私はいつも最下位だろう



barely : かろうじて
plaguing : 苦しませる、悩ませる
vacancy : 空っぽ
not move a muscle : 顔の筋一つ動かさない、びくともしない
engulf : 飲み込む、吸い込む
I am a wreck : どうしていいか分からない
as evil as it gets : as bad as it gets(最悪である)の捩り