【和訳】LANY - Super Far









 LANY はロサンゼルスを拠点とする3人組のシンセポップバンドです。今年のサマソニに出演したり、全米ビルボードの新人アーティスト・チャートで1位を獲得するなど、ノリに乗っています。


Up all night on my mind got me thinking
一晩中考えていた

Wanna stay, can you give me a reason
君は僕といたいのかな?

I don't think so, I don't think so
僕はそうは思わない

I'm in love with someone but I'm not sure
僕は誰かが好きだけどそれが誰かは分からない

She can love someone back the way they love her
誰かが彼女を愛しているように彼女も誰かを愛している

I don't think so, I don't think so
僕はそうは思わない


Don't be mean if you wanna go
行かないなら意地悪しないで

You can leave and leave my heart alone
君は僕の心だけを残していく


Waking up to nothing when you're super far from home
君が僕の家から遠いと何も気づかない

And I watch you fall asleep at night and lay there on my own
君が眠っているのを見て僕も床に着く

Got me begging for affection
愛情が欲しい

All you do is roll your eyes
君は目を回すだけ

Broken down, I've had enough
壊れた 僕は十分持っていた

If this is love I don't want it
もしこれが愛ならそんなものはいらない


Give it time, c'mon babe it's been ten months
時間をくれ 10か月くらい

You should know, do you know, know what you want
君は知るべきだ 自分が何がしてほしいか分かる?

I don't think so, I don't think so
僕はそうは思わない

Make it work know it hurts but I'll go there
傷つけるけるってわかっても僕はそこにいくだろう

Do the same can you show me that you care
同じことを気にしているの?

God I hope so but I don't think so
神に祈るけど多分違うんだろうね


Don't be mean if you're here for good
ここがいいと思うなら意地悪しないで

I'm gonna need a little more from you
君からもうすこし必要なんだ


[×2]
Waking up to nothing when you're super far from home
君が僕の家から遠いと何も気づかない

And I watch you fall asleep at night and lay there on my own
君が眠っているのを見て僕も床に着く

Got me begging for affection
愛情が欲しい

All you do is roll your eyes
君は目を回すだけ

Broken down, I've had enough
壊れた 僕は十分持っていた

If this is love I don't want it
もしこれが愛ならそんなものはいらない

All my friends keep saying that I'm way too good to you
友人は君と僕は相性がいいって言っている

But my heart is so invested I don't wanna face the truth
だけど僕の心に注ぎ込まれている 真実と向き合いたくない

I'm not happy and you know it and you still don't even try
僕が幸せじゃないって君も知っているだろうしそれでも君はやめようとしない

Broken down, I've had enough
壊れた 僕は十分持っていた

If this is love I don't want it
もしこれが愛ならそんなものはいらない


I don't think so : そうは思わない
Don't be mean : 意地悪しないで
wake up to : 気づく
beg for : 懇願する
affection : 愛情
face the truth : 真実と向き合う