【和訳】OneRepublic - Truth To Power












 この曲は母なる地球の視点から、気候変動について、地球に住んでいる住民に呼び掛けている曲なんだそうです。ボーカルの Ryan Tedder は、一度自分自身について書いた曲を作ることから休憩を取りたいと言ってました。



I could tell you I was fragile
僕は脆かった

I could tell you I was weak
僕は弱かった

I could rat you out and leave you
君を見捨ててどこかへ行けた

Tell you anything you need
必要なものを教えて

I've seen minutes turn to hours
分が時間に変わる

Hours turn to years
時間が年に変わる

And I've seen truth turn to power
そして真実が力になる


If you could see me the way I see you
もし君が僕に会えたなら僕は君に会いに行くよ

If you could feel me the way I feel you
君が僕を感じるなら僕も君を感じるよ

You'd be a believer[×2]
君は信じてくれるだろう


Minutes turn to hours
分が時間に変わる

Hours turn to years
時間が年に変わる

And I've seen truth turn to power
そして真実が力に変わる


I could tell you I was ageless
僕は永遠だった

But I know you'll see the light
だけど君が生まれてから

I could tell you I'm immune to everything
全てに許されているような気がする

But that's a lie
だけどそれは嘘で

Dust don't turn to flowers
塵は花に変わらない

Skies don't disappear
空は消えない

But I've seen truth to power
だけど真実は力になる


Oh, if you could see me the way I see you
もし君が会えるなら僕は君に会える

If you could feel me the way I feel you
君が僕を感じるなら僕も感じる

You'd be a believer (believer)[×4]
君が僕を信じてくれるだろう


Hard to keep goin' on (hard to keep goin' on)
続けるの大変だ

I said it's hard to keep goin' on (hard to keep goin' on)[×2]
大変だ


If you could see me the way I see you
君が会えるなら僕は君に会うよ

If you could feel me the way I feel you
君が僕を感じるなら僕は君を感じるよ

You'd be a believer[×3]
君が僕を信じてくれるだろう

Be a believer
信じてくれる

Be a believer (believer)
信じてくれる

You'd be (be a believer)
信じてくれるだろう


Minutes turn to hours
分が時間に変わる

Hours turn to years
時間が年に変わる

And I've seen truth turn to power
そして真実が力に変わる




rat out : 見捨てる
ageless : 永遠の、不老
see the light : 生まれる、理解する
immune : 免れる、免疫者
keep going on : 続ける